A Boeing szerint a következő húsz évben 3100 új kereskedelmi repülőgépre lehet igény a Közel-Keleten, ezek listaáron számolt értéke elérheti a 730 milliárd dollárt – közölte az amerikai gyártó az AIRportal.hu-val.
A kimutatások szerint az új gépek 70 százaléka a légitársaságok kapacitás-bővítését szolgálhatja. A 3200 gépből 1400 keskenytörzsű, az összes gép majdnem fele viszont szélestörzsű lehet, így arányaiban ebben a régióban van a legnagyobb kereslet a nagy utasszállítókra. Ezt támasztja alá a nagy öböl-menti társaságok szélestörzsű gépekre eddig leadott rendelésállománya is.
Nyolc órányira a Perzsa-öböltől
Randy Tinseth marketingért felelős alelnök a közlés szerint azt mondta, a Közel-Keleten az utasforgalom a világ átlagát meghaladó mértékben, 6,7 százalékkal növekedhet évente a következő húsz évben, így jelentős kapacitásbővítésre lesz szükség. Tinseth szerint a folyamatot az is segíti, hogy a világ lakosságának 80 százaléka a Perzsa-öböltől nyolcórás repülőúton belül lakik.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) idei adatai szerint az utasforgalom az egész világon a Közel-Keleten nő a leginkább, szinte minden hónapban kétszámjegyű bővülést mérnek.
A legtöbben ugyanakkor még mindig az ázsia-óceániai régióban repülnek, mivel a világ lakosságának jelentős része ebben a régióban él, illetve a nagy népességű dél-ázsiai szigeteken a vasúti- és egyéb földi közlekedési infrastruktúra rossz állapota miatt a legtöbben az egyre olcsóbb repülést választják.
A Boeing hosszútávú előrejelzésében 38 ezer új repülőgépre lát igényt az egész világban a következő húsz évben, ezek összértéke 5500 milliárd dollár.