Pontosabb és tartósabb víz alatti helymeghatározó eszközök telepítését és a fedélzeti hangrögzítő eszközök módosítását javasolta szerdán az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA).
A szervezet MTI-hez eljuttatott közleménye szerint azt javasolják az Európai Bizottságnál, hogy olyan víz alatti helymeghatározó eszközöket használjanak, amelyek 30 helyett 90 napig képesek a vízbe zuhant repülő megtalálását elősegítő jeleket sugározni, ezeket a jeleket messzebbről is érzékelni lehessen, a baleset helyszínét pedig 6 mérföldes pontossággal meg lehessen határozni.
Emellett az EASA arra is javaslatot tett, hogy a pilóták beszélgetését rögzítő eszközök a nagyobb, hosszú távokon repülő gépeken a mostani 2 óra helyett 20 órát legyenek képesek rögzíteni.
Ha a javaslatot a bizottság elfogadja, akkor az kötelező lesz az összes EASA-tagállamban regisztrált repülőgépre és helikopterre, így a Magyarországon lévőkre is.
Az EASA az Európai Unió 2002-ben létrehozott ügynöksége, feladatai között szerepel a szabályalkotás, a repülésbiztonsággal kapcsolatos jogszabálytervezeteket kidolgozása, a meghozott biztonsági szabályok végrehajtása és ellenőrzése.