Átszervezési fázisba jutott a tavaly december végi csődkérelem után az ukrán AeroSvit légitársaság, amelynek keretében szinte teljes nemzetközi járathálózatát az ukrán UIA (Ukraine International Airlines) veszi át – írja a CAPA Centre for Aviation szakmai hírportál.

Az UIA legalább 30 nemzetközi desztinációra tesz szert, az AeroSvit pedig – ha túléli a csődeljárást – valószínűleg elsősorban, vagy teljes egészében belföldi légitársaságként működik tovább. Az AeroSvit öt középtávú és öt távolsági nemzetközi desztináció megtartásával az üzleti eredményesség helyreállítását célzó átszervezés alatt is folytatni kívánja működését. Ezt azonban nehezíti, hogy az ellene indított eljárások keretében számos repülőgépét lefoglalták különböző repülőtereken.

Az AeroSvit a 2012. december 27-i állás szerint 4,27 milliárd hrivnya (403 millió dollár) tartozást halmozott fel hitelezőivel szemben. A 2012. szeptember 30-i állás szerint pedig aktíváinak összértéke 1,47 milliárd hrivnya (138,7 millió dollár). Az AeroSvit 2012-ben indított, majd túlzottan ambiciózusnak bizonyult terjeszkedési programba bukott bele.

Az AeroSvit még 2012. december 28-i csődkérelme előtt bejelentette számos nemzetközi járatának átadását az UIA légitársaságának. Eredetileg 24 járat került volna át az UIA-hoz a 2013-as nyári menetrend kezdetével március végén. Az UIA azóta bejelentette, hogy további hat nemzetközi járatot vesz át az AeroSvit-től januárban és februárban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Ukraine International Boeing 737-es repülőgépe Bécsben. Az Aerosvit budapesti járatai információink szerint nem érdekelték a légitársaságot, így a Wizz Air egyedüliként repüli a Budapest – Kiev útvonalat. Fotó: Samu Ádám / AIRportal.hu


Az eredeti felállás szerint az UIA elsősorban nyugat-európai, az AeroSvit pedig főként kelet-európai célállomásokra repült. Kivétel a koppenhágai és a stockholmi AeroSvit-járat volt, ami szintén az UIA-hoz kerül át. Az AeroSvit öt középtávú járatot kíván megtartani, a Kijevből induló moszkvai, szentpétervári, isztambuli és taskenti járatokat, valamint az Odesszából induló isztambuli járatot. Az öt legkifizetődőbb távolsági célállomás, Bangkok, Peking, Goa, Ho Si Minh-város és New York JFK megtartása azonban veszélybe kerülhet, mihelyt az UIA szert tesz első nagyhatósugarú repülőgépére.

Az UIA nem üzemeltetett távolsági járatokat, de tervezi járathálózata kiterjesztését távol-keleti célállomásokra. Ennek keretében öt Boeing 777-es géppel bővíti flottáját, melynek első példányát az idén márciusban állítja szolgálatba. Az AeroSvittől átvett Boeing 767-es gépeket pedig a 777-esek érkezésével párhuzamosan adja majd le.

Az AeroSvit légitársaság férőhely kapacitása jelenleg 84-16 százalékban oszlik meg a külföldi és a belföldi járatok között, az UIA esetében pedig az arány 79-21 százalék. Az AeroSvit külföldi járatain a férőhely kapacitás 64, 12 és 10 százalékban oszlott meg a kelet-európai, közel-keleti és délkelet-ázsiai desztinációk között. A csődeljárás után az AeroSvit elsősorban a belföldi hálózatra összpontosít majd, míg az UIA szinte egyeduralkodó lesz a külföldi desztinációk kiszolgálásában.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!