Spanyolország lett a Norwegian Air Shuttle bővülésének fő központja és motorja, a dél-európai ország már nagyobb piac a diszkont légicégnek, mint saját hazai piaca, a norvég. Eközben O’Leary azt mondta a légitársaságról, hogy nem fogja túlélni a telet sem.
A Norwegian minden erőfeszítésével azon van, hogy hosszútávú járatait fejlessze, az Európán belüli kapcsolatok javítása most egy kicsit háttérbe szorult. Mindezt jól mutatja az anna.aero által készített felmérés, amely szerint az európai kapacitásokat mindössze 9,6 százalékkal növelik, a transzkontinentális járatokra viszont 64 százalékkal nagyobb kapacitást juttatnak az előző évihez képest.
Ennek fő központja Spanyolország lett, nettó számokban kifejezve itt van a legnagyobb, egymilliós plusz kapacitás, amely 39 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet. Ennek folyományaként 3,8 milliós kapacitással Spanyolország a második legnagyobb piac lett a Norwegian hálózatában, és megelőzte a cégnek otthont adó Norvégiát is.
Bár a bővítés fő iránya most a hosszútávú járatokon van, ezek aránya a teljes hálózaton belül még mindig elenyésző, 4,6 százalékos. A fejlődés azonban jól látható, egy évvel korábban még 3,1 százalék volt a hosszútávú járatok aránya.
Úgy tűnik, hogy a társaság üzletileg is sikeres, legutóbb, júliusban publikáltak negyedéves adatokat. Az árbevétel 17 százalékkal 7,7 milliárd norvég koronára nőtt, az adózott eredmény pedig 44 százalékkal 1080 milliárd koronára javult.
Ezeket az adatokat azért idéztük fel, mert Michael O’Leary, a Ryanair vezetője a napokban azt mondta, a három nagy légitársasági csoport mellett csak a Ryanair marad majd meg. Konkrétan a Norwegianről azt mondta, hogy a telet sem fogja túlélni, napi szintű anyagi gondjaik vannak, és kifutnak majd a készpénzből.
Hozzátette: a norvég diszkontnak 200 gépre van rendelése, pénze viszont nincs arra, hogy ki is fizesse ezeket a gépeket. Így a Monarch brit diszkonttal együtt valószínűleg nem fogják túlélni a telet – fogalmazott O’Leary.