Meg nem nevezett műszaki hiba hátráltatja az A320neók hajtóművének leszállítását a Pratt & Whitney-nél, emiatt több Airbus-megrendelőt is késésről tájékoztattak.

Fotó: Pratt & Whitney

A Reuters hírügynökség iparági forrásokra hivatkozva azt írta, hogy némi probléma adódott a hajtóművekkel, de további részleteket nem közöltek.

A gyártó a hírügynökségnek azt mondta, ettől függetlenül a hajtómű teljesíti a korábban ígért üzemeltetési adatokat, sőt, annál jobban is teljesít.

Korábban a Qatar Airways azért nem vette át Airbus A320neóit, mert műszaki hiba miatt a hajtóműveket indítás után még három percig alapjáraton kell üzemeltetni álló helyzetben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emiatt nem a katari légicég, hanem az utolsó pillanatban meghozott döntés szerint a német Lufthansa lett az indító légitársaság. A Lufthansának még Karácsony előtt akarta átadni az első példányt a repülőgépgyártó, de a legfrissebb információk szerint végül csak december utolsó napjaiban kerülhet az első A320neo a légitársasághoz.

Az Airbus a típus legnagyobb megrendelőjével, az indiai diszkont IndiGóval is azt közölte, hogy december 30-a helyett januárban kaphatják meg az első példányokat, azt már iparági források mondták, hogy ennek oka szintén a Pratt hajtóműve.

Pratt & Whittney PW1100G hajtómű az A320neo prototípuson. (Fotó: AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!