Átadták a müncheni Franz Josef Strauss Nemzetközi Repülőtér új terminálját, a 900 millió eurós Szatelit terminál 11 millióval növeli meg a reptér kapacitását.
A 125 ezer négyzetméter alapterületű, 600 méter hosszú és 53 méter széles épület 52 beszállító kapuval rendelkezik, utashíddal 27 állóhelyet láttak el. Összehasonlításképp a reptér 2-es terminálján 112 kapu és 24 csápos repülőgép állóhely van, ennek köszönhetően gyakorlatilag megszűnhet a buszos transzfer a kaputól a gépekig.
A 2-es terminálhoz kapcsolódó Szatelit épületet kívülről nem lehet megközelíteni, bejárata nincs, az utasok a 2-es épületen keresztül, automatizált vonatokkal tudják elérni. Az utasfelvétel és a poggyászkezelés is a régi épületben maradt, az új terminálban csak utasbiztonsági és határellenőrzés zajlik. Az elrendezés ugyanolyan, mint a 2-es terminálon: a schengeni és nem schengeni utasok külön szinten mozoghatnak.
Az utasok előtt április 26-án megnyíló új terminálban 15 bolt, hét étterem és kávézó, három vámmentes bolt, és a régi épületez képest dupla akkora területen, 4 ezer négyzetméteren nyílnak exkluzív várók és lesz tetőterasz is. A 2-eshez viszonyítva a Szatelit emellett 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
A 900 millió eurós költségek 40 százalékát a Lufthansa, a többi 60-at pedig a müncheni repülőtér állta, a munkálatok még 2011-ben kezdődtek. Marcus Söder bajor fejlesztési miniszter ünnepi beszédében ezzel kapcsolatban szóba hozta, hogy az épületet időben és a költségkereten belül maradva fejezték be „nem úgy, mint Berlint”. Hangsúlyozta emellett, hogy a Lufthansával a bázisreptérként való használatról kötött megállapodás hatalmas siker volt, ennek is köszönhetően München lett Németország egyik gazdasági központja, amely erőssé teszi az országot, és az Európai Uniót is.
Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója arról beszélt, hogy az épület megnyitásával tovább tudják növelni kapacitásaikat, ehhez viszont plusz munkaerőre is szükség van, ezért a már meglévő 11 ezer munkavállalójuk mellé 750-et vesznek fel még idén. A német légitársaság ebben a szezonban 119 gépet állomásoztat Münchenben, amelyekkel 46 ország 110 célállomására repülnek, ezek közül 26 Európán kívülire is.
A müncheni repülőtéren tavaly mintegy 40 millió utast kezeltek, az első évben az üzemeltető csak az új terminálon 7-8 milliós utasforgalomra számít. Az utasforgalom előtt április 26-án nyitják meg az új épületet.