Újabb kísérletet tenne az Air Europa felvásárlására az IAG, miután öt évvel ezelőtt zátonyra futottak a tárgyalások.

Nemrég tárgyalásokba kezdett az International Airlines Group alá tartozó Iberia az Air Europa spanyol szabadidős légitársaság felvásárlási lehetőségeiről, és a cég az IAG-csoportba integrálásáról.

A brit központú nemzetközi csoport öt évvel ezelőtt, 2013-ban már megpróbálta felvásárolni a céget, az ügyletet azonban nem sikerült tető alá hozni, mert a felek nem tudtak megállapodni az árban.

Fotó: AIRportal.hu

A legutóbbi tárgyalások után pedig most sem valószínű, hogy a holding sikerrel bekebelezi a spanyol céget, mert az nagyon eltérő üzemelési kultúrával és struktúrával rendelkezik, mint a csoport többi légitársasága.

Ez annak köszönhető, hogy míg az Aer Lingus, a British Airways vagy a szintén az IAG tulajdonában álló Iberia főképp menetrend szerinti járatokat üzemeltetnek, a Vueling és a LEVEL pedig a low-cost szektorban tevékenykedik, addig az Air Europa fő profilja a nyaraló-és charter járatok üzemeltetése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Feltételezhetően éppen ezért, portfóliója szélesítésének szándékával vetett ismét szemet a cégre az IAG-holding.

Az Air Europa Spanyolország harmadik legnagyobb légitársasága az Iberia és a Vueling után, így amennyiben a cég felvásárlása mégis sikeres lesz, úgy az IAG szinte a teljes spanyol piacot lefedi majd.

A cég flottája jelenleg igen vegyes, négy darab ATR 72-es és tizennyolc Boeing 737-es mellett tizenkét Airbus A330-as repül a cégnél, továbbá a Boeing 787 Dreamliner típusból már tíz példányt üzemeltet a spanyol légitársaság.

Terjeszkedés északon, és délen is

Mint arról beszámoltunk, az International Airlines Group nemrégiben bejelentette, a prémium low-cost Norwegian Air Shuttle légitársaságot is felvásárolná.

Ezt a szándékát azután jelentette be a brit óriás, hogy 4,6%-os kisebbségi részesedést vásárolt a norvég fapados cégben. A bejelentés még magát a Norwegian-t is meglepte.

Nemrég pedig a cég vezérigazgatója, Bjorn Kjos arról beszélt, a vezetőség egyáltalán nem szeretné, ha a légitársaság új tulajdonosi hátteret kapna, és jelenleg nem is keresnek vevőt a részvényekre – erről itt írtunk.