Egy indiai turisztikai lap szerint a közel-keleti légitársaságok erősen érdeklődnek az indiai belföldi, regionális piac iránt, az állam ezzel egyidejűleg átalakította az indiai regionális cégek támogatására vonatkozó szabályokat.
A Musafir Namah idézte az indiai polgári légiközlekedésért felelős minisztert, aki azt mondta, sok külföldi légitársaság érdeklődött már és kezdtek tárgyalásokat indiai belföldi járatok indításáról. Elmondása szerint az idiai IndiGo, a SpiceJet, valamint a Jet Airways mellett az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból és az Emirátusokból is vannak jelentkezők.
A befektetés formája lehet részesedésvásárlás egy már meglévő légitársaságban és új indítása is, előbbit kiemelten támogatja a kormány legutóbbi intézkedése, amellyel megkönnyítették a külföldi cégeknek az indiaiakba való befektetést.
A legélénkebben az öböl-menti cégek érdeklődnek, akik már most is elég erős forgalmuk van India és a Perzsa-öböl között.
Indiából a nemzetközi forgalom felét az arab légicégek adják, így számukra kapóra jöhet egy ráhordó, feeder légitársaság, amely a kisebb városokból szállítja az utasokat a nagy gyűjtő-elosztó repülőterekre.
Az abu-dzabi székhelyű Etihad volt az első, aki a Jet Airwaysbe való befektetéssel az első külföldi befektető volt az indiai piacon, és bár idén már volt róla szó, a Qatar Airways még nem döntött arról, hogy részesedést vásároljanak az IndiGo diszkont légitársaságban.
A befektetést az állam lehet, hogy támogatja, de az indiai légitársaságok annak kevésbé örülnének, mivel próbálják védeni saját piacukat. Az arab cégeknek viszont India a már most is jelentős forgalom, és a milliárdos lakosságszám kellőképpen vonzó lehet ahhoz, hogy ne csak repülőgépekkel, hanem zöldhasúval is megvessék a lábukat a világ második legnépesebb országában.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi adatai szerint a légiközlekedés 8 millió munkahelyet támogat, és 72 milliárd dollárral járul hozzá az ország GDP-jéhez. Előrejelzésében a szervezet azt becsülte, hogy 2026-ra India átveszi az egyesült Királyságtól a harmadik legnagyobb légiközlekedési piaca címet 278 milliós éves utasforgalommal, amely a húszéves ciklus végére, 2035-re 442 millióra bővülhet.