Annyira jövedelmező az áruszállítás az Air Belgium számára, hogy máris teherszállító gépeket állítana szolgálatba a belga start-up légitársaság.

Az Air Belgium OO-ABA lajstromjelű Airbus A340-ese Brussel Zaventem repterén (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Alig egy hónappal ezelőtt – mint arról beszámoltunk – több hónapos csúszással elindult az Air Belgium első menetrend szerinti útvonala Brussels South-Charleroi repteréről Hong Kongba.

A hosszútávú low-cost járatok üzemeltetésében azonban az utasok mellett az áruszállítással is nagy hasznot lehet termelni, a repülőgépek rakterében szállított ún. belly-cargoval, amelyből a cég A340-300-asaiba tisztességes mennyiség fér.

Az üzletág annyira jól jövedelmez a légitársaság számára, hogy a Niky Terzakis vezérigazgató Cargoforwardernek adott interjújában elmondta,
a cégnél vizsgálják dedikált áruszállító flotta forgalomba állításának lehetőségeit.

Terzakis ugyanakkor leszögezte, nem hoztak még semmilyen döntést, csupán egy esetleges terjeszkedési lehetőség megvizsgálásáról van szó, így korai lenne még konkrétumokról beszélni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nehezen indult, de a tervek ambiciózusak

Az új belga légitársaság indulását több tényező is hátráltatta, az Oroszország feletti átrepülési engedély kiadásának csúszása mellett a GDS (Global Distribution Systems) repülőjegy-foglalási és disztribúciós rendszerek bevezetése is késett.

A rendszer pedig elengedhetetlen a cég működéséhez, forgalma nagy részét ugyanis a résztulajdonos UTour kínai turisztikai konszern által utaztatott turisták teszik ki, akiknek jegyeit ebben a rendszerben foglalják le.

Az indulás után alig két héttel azonban máris újabb ambiciózus tervek kerültek napvilágra, az Air Belgium ugyanis benyújtotta a járatnyitáshoz szükséges engedélyekre vonatkozó kérelmet az USA hatóságaihoz.

Terveik szerint először charter, később pedig menetrend szerinti forgalmat is bonyolítana a légitársaság a tengeren túlra. Pontos célállomás, frekvencia, és az indulás dátuma azonban máig ismeretlen, valószínű, hogy már csak 2019-ben lesz elérhető Brüsszelből diszkont áron az USA.

Az Air Belgium jelenleg három Airbus A340-300-ast üzemeltet, a flotta azonban túl nagy a mostani járathálózathoz képest, ezért a felesleges kapacitások lekötésére a gépeket wet-lease alapon, vagyis személyzettel együtt adják bérbe más cégek részére.