Annyira jövedelmező az áruszállítás az Air Belgium számára, hogy máris teherszállító gépeket állítana szolgálatba a belga start-up légitársaság.
Alig egy hónappal ezelőtt – mint arról beszámoltunk – több hónapos csúszással elindult az Air Belgium első menetrend szerinti útvonala Brussels South-Charleroi repteréről Hong Kongba.
A hosszútávú low-cost járatok üzemeltetésében azonban az utasok mellett az áruszállítással is nagy hasznot lehet termelni, a repülőgépek rakterében szállított ún. belly-cargoval, amelyből a cég A340-300-asaiba tisztességes mennyiség fér.
Az üzletág annyira jól jövedelmez a légitársaság számára, hogy a Niky Terzakis vezérigazgató Cargoforwardernek adott interjújában elmondta,
a cégnél vizsgálják dedikált áruszállító flotta forgalomba állításának lehetőségeit.
Terzakis ugyanakkor leszögezte, nem hoztak még semmilyen döntést, csupán egy esetleges terjeszkedési lehetőség megvizsgálásáról van szó, így korai lenne még konkrétumokról beszélni.
Nehezen indult, de a tervek ambiciózusak
Az új belga légitársaság indulását több tényező is hátráltatta, az Oroszország feletti átrepülési engedély kiadásának csúszása mellett a GDS (Global Distribution Systems) repülőjegy-foglalási és disztribúciós rendszerek bevezetése is késett.
A rendszer pedig elengedhetetlen a cég működéséhez, forgalma nagy részét ugyanis a résztulajdonos UTour kínai turisztikai konszern által utaztatott turisták teszik ki, akiknek jegyeit ebben a rendszerben foglalják le.
Az indulás után alig két héttel azonban máris újabb ambiciózus tervek kerültek napvilágra, az Air Belgium ugyanis benyújtotta a járatnyitáshoz szükséges engedélyekre vonatkozó kérelmet az USA hatóságaihoz.
Terveik szerint először charter, később pedig menetrend szerinti forgalmat is bonyolítana a légitársaság a tengeren túlra. Pontos célállomás, frekvencia, és az indulás dátuma azonban máig ismeretlen, valószínű, hogy már csak 2019-ben lesz elérhető Brüsszelből diszkont áron az USA.
Az Air Belgium jelenleg három Airbus A340-300-ast üzemeltet, a flotta azonban túl nagy a mostani járathálózathoz képest, ezért a felesleges kapacitások lekötésére a gépeket wet-lease alapon, vagyis személyzettel együtt adják bérbe más cégek részére.