Címlap Címkék Flottafejlesztés

Címke: flottafejlesztés

Flottafejlesztés, flottabővítés, flottaátalakítás a légitársaságoknál. Új típusok forgalomba állítása, repülőgép megrendelésekkel és repülőgépek átvételével kapcsolatos hírek

Ismét csúszik a Wizz Air első A321XLR gépének átadása

Egy váratlan probléma miatt még tovább késik a Wizz Air első nagy hatótávú Airbus A321XLR repülőgépének forgalomba állítása.

Még több A350-1000-est és A321neót kér az Eva Air

A tajvani légitársaság további hat A350-1000-es és három A321neo repülőgépre szerződött az európai gyártóval.

A gépátadások csúszása miatt A350-eseket helyez át Frankfurtba a Lufthansa

A nyári menetrend kezdetével négy, májusban és júliusban pedig további egy-egy Airbus A350-900-as repülőgépét helyezi át Münchenből Frankfurtba a Lufthansa, enyhíteni az új generációs szélestörzsű repülőgépek átadásainak késése okozta kapacitáshiányt. 

Százhúsz Airbus és Boeing keskenytörzsűt rendelt a BOC lízingcég

A szingapúri székhelyű BOC Aviation 50 Boeing 737-8 (MAX) és 70, az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépet rendelt.

Negyven Boeing szélestörzsűt rendelt a Korean Air

Húsz 777-9-es és húsz 787-10-es megrendeléséről állapodott meg a Korean Air az amerikai gyártóval, emellett még tíz 787 Dreamlinerre szerzett opciót.

Elhalasztja MD-11F gépeinek kivonását a FedEx

Az amerikai áruszállító légitársaság négy évvel később búcsúzik el McDonnell-Douglas MD-11F repülőgépeitől, emellett lehívta nyolc Boeing 777F-re és tíz ATR 72-600F-re szóló opcióját.

Boeing 737 MAX-okkal újítja meg flottáját a maláj légitársaság

A Malaysia Airlines 18 darab 737-8 és 12 darab 737-10 repülőgépet állít majd forgalomba, és további 30 MAX-ra szerzett opciót.

Tovább üzemelteti óriásgépeit a Korean Air

Az új generációs repülőgépek átadásainak késése miatt elhalasztja Airbus A380 és Boeing 747-8 utasszállítói kivonását a dél-koreai légitársaság.

Megérkezett Zürichbe az Edelweiss első Airbus A350-ese

A svájci szabadidős légitársaság átvette első A350-900-asát, a korábban a LATAM-nál szolgáló gépek az Airbus A340-300-asokat váltják.

Veszteséges lett tavaly a Lufthansa, de a cégcsoport nyereséges

Számos tényezőt okolt a Lufthansa, hogy a német légitársaság tavaly 94 millió euró mínuszt hozott össze, bár a teljes vállalat 1,4 milliárd euró profitot termelt.

Idén búcsúznak a Condor Boeing 757-esei

Az idei nyári menetrend végével kivonja a még megmaradt nyolc Boeing 757-300-asát a német szabadidős légitársaság, járatain azután már csak Airbusok repülnek.

Új generációs gépekkel bővít a japán ANA-csoport

Embraer E190-E2, Airbus A321neo és XLR, valamint Boeing 787-9 Dreamliner és 737-8 (MAX) repülőgépekkel modernizálja légitársaságai flottáját az ANA Holdings.

Hatósági engedély birtokában a Pratt hajtóműves A321XLR is

Az uniós hatóság kiadta a Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt Airbus A321XLR forgalomba állításához szükséges típustanúsítványt, a Wizz Air hamarosan átveheti első példányát.

Az Emirates elnöke szerint lenne kereslet egy megújult A380-asra

Tim Clark szerint ha a légitársaságok elegendő pénzt tennénk le az asztalra az Airbusnak, létrejöhetne egy új, takarékosabb A380-as, eközben a dubaji légitársaság nem számít 2027 második negyedéve előtt az első Boeing 777-9-es gépére.

Megválik Boeing 787-8-as flottájától a Hainan Airlines

A kínai légitársaság kilenc Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépe kivonásáról döntött, a flotta optimalizálása és az üzemeltetési költségek csökkentse érdekében.

Lassítja flottája bővítését a múlt negyedévet mínusszal záró Wizz Air

A low-cost légitársaság 241,1 millió eurós nettó veszteséget jelentett a december 31-én zárult negyedévben az erősödő kereslet ellenére, a Pratt & Whitney hajtóművek problémái még 2-3 évig hatással lesznek, és a cég az évtized végéig tervezett repülőgép-átvételek jelentős részét is elhalasztotta, az egyenletesebb növekedésre hivatkozva.

Jelentősen lassítja a Ryanair növekedését a 737 MAX-ok késése

Európa legnagyobb légitársasága a Boeing-gépek átadásainak késése miatt a következő pénzügyi évében a tervezettnél várhatóan kevesebb utast szállít majd.

Csaknem 63 millió utast szállított tavaly a Wizz Air

A diszkont légitársaság közel 300 ezer járatán 62,8 millió utast szállított 2024-ben, ebből 6,4 millióan utaztak a magyarországi járatokon, a flotta pedig 226 repülőgépesre bővült.

Mégsem kér az A350-1000-esből az Air Algerie

Az algériai légitársaság megváltoztatta szerződését, két Airbus A350-1000-es helyett három A330-900neót rendelt inkább.

A Eurowingsnél landonlak a Lufthansa-csoport megrendelt 737-esei

Airbus A319-eseit és régebbi Airbus A320-asait Boeing 737-8 (MAX) típusú repülőgépekre cseréli a német diszkont légitársaság.

Két bérelt 747-es áruszállítóval reagál a növekvő keresletre az Emirates SkyCargo

Az ázsiai e-kereskedelem bővülése miatt a légiáru-szállításban tapasztalható igények kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo két Boeing 747F-et állít forgalomba.

Késnek a Dreamlinerek, csúszik a 767-esek kivonása az Austriannál

A Boeing 787-9-esek késedelmes átadásai miatt az Austrian Airlines várhatóan elhalasztja megmaradt három 767-300ER repülőgépének kivonását.

Hamarosan átveheti első A321XLR gépét a Wizz Air

Az Airbus várhatóan nemsokára átadja a Wizz Air első nagy hatótávú A321XLR repülőgépét, amelyből a légitársaság 47 darabot rendelt.

Megduplázta A350F-rendelését a Starlux Airlines

A tajvani légitársaság további öt A350F áruszállító repülőgép megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval.

Jövő tavaszig 40 repülőgépét kénytelen nélkülözni a Wizz Air

A diszkont légitársaság megállapodott a Pratt & Whitney-vel a GTF-hajtóművek hibája miatti kompenzációs csomagról és üzemeltetési támogatásról, emellett a következő pénzügyi évben 50 darab új A321neo átvételére számít.
Hirdetés
Translate »