Dél-Amerikában terjeszkedne tovább a Norwegian Air Shuttle, az argentin leányvállalatot a napokban alapították meg, két-három bázison tíz gép lehet.
A ch-aviation híre szerint a Norwegian Air Argentina S.A. céget január 25-én jegyezték be, az igazgatóság tagjai egyelőre egy helyi ügyvédi iroda képviselői. A cég a hírek szerint menetrend szerinti és charter járatokat is üzemeltetni fog belföldön és nemzetközi forgalomban egyaránt.
Alfons Claver, a cég kommunikációs menedzsere korábban a La Nacion spanyol napilapnak azt nyilatkozta, hogy a norvég diszkont légitársaság tervei szerint 6-10 repülőgépet telepítene Argentína kettő, vagy három repülőterére. Ezek mindegyike Boeing 737-es lenne, köztük NG-k és MAX-ok is vegyesen.
Úgy tudni, hogy a Norwegian Buenos Airesben, Córdobában és Mendozában tervezi a bázis felállítását és a gépek argentin lajstromba kerülnek.
Ebből kiindulva az egyelőre nem várható, hogy a norvég diszkont Európát és Dél-Amerikát fapados járattal kötné össze, és erre az Egyesült Államok-Argentína közötti viszonylaton sincs túl nagy esély, mivel Fort Lauderdaleből (ahova a Norwegian jelenleg is közlekedik) Buenos Aires nagyjából kilenc órányi repülőútra van.
A norvég légitársaság egyik leánya, a Norwegian International nem régen kapta meg az észak-amerikai járatok teljesítéséhez szükséges engedélyeket még az Obama-adminisztráció ideje alatt a Közlekedési Minisztériumtól. A lépés a szakszervezeteknek és a légitársaságoknak nem tetszett, azon repülőtereknek, ahova a cég járatot indítana, annál inkább.
Az engedélyeztetés éveken át húzódott, a Norwegian International még 2013-ban adta be járatnyitási kérelmét az USA Közlekedési Minisztériumának. Az engedélyek megléte előtt a Norwegian hosszútávú járatokra specializált, Írországban bejegyzett leányvállalata üzemeltette a légitársaság Egyesült Államokba irányuló járatait, de Írországon kívül az Egyesült Királyságban és Szingapúrban is működik egy-egy leányvállalat.