Diszkont légitársaságait is helyzetbe kívánja hozni a Singapore Airlines az amerikai piacon, amelyre az új A350-esek és 787-esek megérkezésével jelentősen növeli járatszámát. Az utasforgalom növekedéséből viszont a diszkont leányvállalatok is profitálhatnak, ezzel lefedve minden célcsportot.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Goh Choon Phong, a légitársaság vezérigazgatója a Bloomberg gazdasági hírügynökségnek nyilatkozva elmondta, hogy a Singapore Airlines egyik fő fejlődési lehetősége az amerikai piacon való nagyobb jelenlét. Ennek megfelelően újranyitnának több olyan útvonalat, amelyeket a jelentős kerozinköltségek miatt zártak be pár éve.

Ebben segít a légitársaságnak az Airbusnál és Boeingnél is leadott géprendelés: Toulouse-tól 67 darab A350-est, Everettől pedig 30 darab 787-10-est vettek, ezeket fogják az új útvonalakon beállítani. Az A350-esek közül hét ultranagy hatótávolsággal rendelkezik, képesek lesznek 8700 tengeri mérföld megtételére. Igaz, annak árán, hogy kapacitásuk jóval alacsonyabb a többi A350-eshez képest. Bár a vezérigazgató egyelőre nem fedte fel a pontos kabinkonfigurációt, az Airbus szerint a 300 körüli kapacitás 170-körülire csökkenhet.

Újranyitják a New York – newarki, illetve a Los Angeles-i közvetlen járatokat, de hosszú ideje tanulmányozzák a miami, bostoni, chicagói útvonalakat is.

A newarki járat akkor az egyik leghosszabb lesz 19 órás repülési idővel és 15 300 kilométeres távval.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezeket az útvonalakat az új gépek érkezésével már közvetlen járattal tudják majd kiszolgálni, mivel a 787-esek és az A350-esek is jóval gazdaságosabban üzemeltethetőek, mint elődeik. A cég elképzelése szerint ezen járatok segítségével Szingapúr lehet az átjáró az amerikai és kanadai utasok számára Thaiföld, Malajzia és Indonézia felé. Ebben számít a Singapore a diszkont légitársaságaira is.

Sőt, ez a diszkontoknak is fejlődési potenciállal szolgál, egyebek mellett a Scootnak, amely a Singapore saját diszkontja, de a 49 százalékos tulajdonában álló Vistara és a Nokkal közös Nok Scoot is profitálhat belőle. Ha ez nem lenne elég, akkor a Scoot a 787-eseivel be is léphet az amerikai piacra, bár ezt még vizsgálják. Addig is az európai bővítésre koncentrálnak egyebek mellett az athéni járatnyitással.

A Singapore Airlines jelenleg Los Angelesbe, San Franciscóba, New York-JFK-re és Houstonba közlekedik, de mindegyik útvonalon beiktattak egy megállót a távol-keleten, Houston felé pedig Manchesterben.

Az Airbus pont a Singapore Airlines megrendeléssel a zsebében vágott bele az ultranagy hatótávolsággal rendelkező A350-es fejlesztésébe. Azóta újabb megrendelésről nem érkezett hír.