Diszkont légitársaságait is helyzetbe kívánja hozni a Singapore Airlines az amerikai piacon, amelyre az új A350-esek és 787-esek megérkezésével jelentősen növeli járatszámát. Az utasforgalom növekedéséből viszont a diszkont leányvállalatok is profitálhatnak, ezzel lefedve minden célcsportot.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Goh Choon Phong, a légitársaság vezérigazgatója a Bloomberg gazdasági hírügynökségnek nyilatkozva elmondta, hogy a Singapore Airlines egyik fő fejlődési lehetősége az amerikai piacon való nagyobb jelenlét. Ennek megfelelően újranyitnának több olyan útvonalat, amelyeket a jelentős kerozinköltségek miatt zártak be pár éve.

Ebben segít a légitársaságnak az Airbusnál és Boeingnél is leadott géprendelés: Toulouse-tól 67 darab A350-est, Everettől pedig 30 darab 787-10-est vettek, ezeket fogják az új útvonalakon beállítani. Az A350-esek közül hét ultranagy hatótávolsággal rendelkezik, képesek lesznek 8700 tengeri mérföld megtételére. Igaz, annak árán, hogy kapacitásuk jóval alacsonyabb a többi A350-eshez képest. Bár a vezérigazgató egyelőre nem fedte fel a pontos kabinkonfigurációt, az Airbus szerint a 300 körüli kapacitás 170-körülire csökkenhet.

Újranyitják a New York – newarki, illetve a Los Angeles-i közvetlen járatokat, de hosszú ideje tanulmányozzák a miami, bostoni, chicagói útvonalakat is.

A newarki járat akkor az egyik leghosszabb lesz 19 órás repülési idővel és 15 300 kilométeres távval.

Hirdetés

Ezeket az útvonalakat az új gépek érkezésével már közvetlen járattal tudják majd kiszolgálni, mivel a 787-esek és az A350-esek is jóval gazdaságosabban üzemeltethetőek, mint elődeik. A cég elképzelése szerint ezen járatok segítségével Szingapúr lehet az átjáró az amerikai és kanadai utasok számára Thaiföld, Malajzia és Indonézia felé. Ebben számít a Singapore a diszkont légitársaságaira is.

Sőt, ez a diszkontoknak is fejlődési potenciállal szolgál, egyebek mellett a Scootnak, amely a Singapore saját diszkontja, de a 49 százalékos tulajdonában álló Vistara és a Nokkal közös Nok Scoot is profitálhat belőle. Ha ez nem lenne elég, akkor a Scoot a 787-eseivel be is léphet az amerikai piacra, bár ezt még vizsgálják. Addig is az európai bővítésre koncentrálnak egyebek mellett az athéni járatnyitással.

A Singapore Airlines jelenleg Los Angelesbe, San Franciscóba, New York-JFK-re és Houstonba közlekedik, de mindegyik útvonalon beiktattak egy megállót a távol-keleten, Houston felé pedig Manchesterben.

Az Airbus pont a Singapore Airlines megrendeléssel a zsebében vágott bele az ultranagy hatótávolsággal rendelkező A350-es fejlesztésébe. Azóta újabb megrendelésről nem érkezett hír.

Hirdetés