Egy hét maradt arra, hogy a Nikit megmentsék, különben elvesznek azok az elemek, amelyekkel még ér valamit a társaság, és újjá is lehet szervezni: a leszállási jogok.

A Reuters híre szerint a Niki hét napon belül elveszítheti a slotjait, ha nem talál vevőt, ez pedig jelentős nyomást helyez a tulajdonosokra. Ha meg akarják menteni a társaságot, akkor azonnal cselekedniük kell.

Stefan Tankovits osztrák közlekedési miniszter a közszolgálati ORF-nek azt mondta, megkezdték az egyeztetéseket a résidőket kezelő Slots Austriával arról, hogy a Nikinek ne kelljen azonnal visszaadnia ezeket a vagyonelemeket.

Hibrid Niki-Air Berlin festésű Airbus A320-as. (Fotó: AIRportal.hu)

A slotokat ugyanis, ha egy légitársaság csődbe megy, vissza kell adnia és egy közös kalapba kerül, ahonnan a kezelő hatóság értékesíti őket. Slotok nélkül viszont egy légitársaságot nem, vagy nagyon nehezen lehet eladni, pláne tovább üzemeltetni a tulajdonosváltás után.

A Nikinek 1800 slotja van, ez az osztrák résidők 1,6 százaléka.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár korábban nem adott be ajánlatot, a Ryanair közölte, hogy felvette a kapcsolatot a légitársaság vezetőivel az értéktárgyak átvételével kapcsolatban.

A Nikit irányító felügyelők pénteken is tovább folytatják a tárgyalásokat NIki Lauda Forma-1-es világbajnokkal, a társaság megalapítójával, aki újfent jelezte, hogy visszavásárolná a céget. Csütörtökön az ORF-nek azt mondta, optimista az üzletet illetően.

A Niki szerda este adta be a felszámoláshoz szükséges dokumentumokat, miután a Lufthansa bejelentette: eláll a Niki megvételétől, mivel azt az uniós versenyjogi hatóságok nem engedélyezték volna. Mivel ezzel az áthidaló finanszírozástól is elestek, nem volt más választás, mint kezdeményezni a csődeljárást.