Az Európai Pilóták Szakszervezete (ECA) felmérést végzett a tagok körében, hogy mennyire jó a saját légitársaságuknál dolgozni. A fizetések és juttatások mellett az érdekképviseletekkel való kapcsolatot is értékelték.
Az ECA honlapján megjelent kutatásban 136 légitársaság közel 6000 pilótája vett részt, és egyebek mellett azt vizsgálták, hogy miként látják munkaadójuk hozzáállását a személyzethez, az őket képviselő szakszervezetekhez, milyen juttatásaik vannak és mennyire veszik figyelembe az ajánlásokat.
A felmérés szerint az Air France biztosítja a legjobb körülményeket, mivel a bérezés mellett a cég együtt tud működni a szakszervezetekkel, nagyon jók az alkalmazási feltételek, és a munka nem megy a magánélet rovására.
A francia légitársaság 100 pontból 98-at szerzett meg, a legrosszabb részpontszáma 96 volt, amelyet a céges kultúrára adtak a vállalatnak a saját pilótái.
Összegzésében az ECA azt írta, az Air France nemcsak életpályamodellt biztosít, hanem egyenlő feltételeket és fizetéseket, valamint megfelelő munkakörnyezetet.
A 10 legjobb légitársaság közé az Air France után sorrendben a szintén Air France-KLM csoporthoz tartozó Martinair, majd a Condor, a Wideroe, a Novair, a Lufthansa Cityline, a Norwegian Air Shuttle, a KLM, az Air Dolomiti és a Transavia fért még be.
A legrosszabb helyezést, mindössze 8 pontot a görög Olympus Airways kapta (nem összetévesztendő az Aegen-leányvállalattá vált Olympic Airrel – a szerk.), több kisebb charter- és magáncég mellett a portugál Hi Fly.
A nagy fapados cégek is az utolsó harmadban végeztek: a Ryanair 38, a hozzá tartozó Buzz 26, a Wizz Air pedig 33 pontot kapott saját dolgozóitól.