Kivonja flottájából az Embraer regionális gépeket az Oman Air, az igen fiatal flottára már keresik a vevőt.
Az öböl menti ország nemzeti légitársasága az angliai Airstream International repülőgép értékesítéssel és lízingeléssel foglalkozó céget bízta meg, hogy találjon vevőt négy, jelenleg teljes egészében az Oman Air által tulajdonolt Embraer E-175-ösre.
A gépekre valószínűleg nem lesz nehéz vevőt találni, átlagéletkoruk ugyanis a hat és fél évet sem éri el, tehát igen fiatalnak számítanak.
Azt nem tudni, mennyiért hirdették meg a brazil gyártású regionális gépeket, és arról sincsenek információk, hogy érdeklődőt sikerült-e már találni rájuk. Az Oman Air ugyanis minél gyorsabban szeretne tőlük megszabadulni, ezt mutatja az is, hogy eladás helyett akár lízingelve, vagy először tartós bérletbe adás útján is értékesítené őket – írja a CH Aviation.
A cég működés-racionalizálási programja részeként flottáját is átalakítja, a keskenytörzsű, rövid-és középtávú útvonalakon használt flottájában kizárólag Boeing 737 NG és MAX sorozatú gépeket üzemeltet.
A hosszútávú útvonalakon üzemelő szélestörzsű géppark ugyanakkor a jelenlegi tervek szerint nem lesz egységes, maradnak a 216 székes Airbus A330-200, a 230 férőhelyes A330-300, valamint a 234 és 288 főre székezett Boeing 787-8-as és -9-es Dreamlinerek.
A légitársaság jelenleg negyvenkilenc gépes flottát üzemeltet, amelyek naponta 208 járatot teljesítenek 55 célállomásra.