A légitársaságnak át kell dolgoznia üzleti feltételeit és meg kell térítenie a fogyasztóknak a szabálytalanul felszámított díjakat – közölte hétfőn az osztrák munkavállalói kamara (AK).
Az érdekképviselet egyebek között a 40 eurós (körülbelül 16 000 forintos) reptéri utasfelvételi díjat említette ennek kapcsán. A tájékoztatás szerint az utasszállítási feltételek AK által kifogásolt összesen 88 cikkelyéből 81 esetében adott igazat az érdekképviseletnek az osztrák legfelsőbb bíróság (OGH).
Az utasszállítási feltételeken kívül szabálytalannak minősítettek a Wizz Account ügyfélszámlával és a Wizz Ajándékutalvánnyal kapcsolatos 30 cikkelyt, valamint a jegyek Wizz Credits-en keresztül – utasok írásbeli hozzájárulása nélkül – történő visszatérítésének gyakorlatát.
Az OGH szintén szabálytalannak minősítette, hogy az ajándékutalványok érvényességi ideje mindössze 12 hónap.
Az AK tájékoztatása szerint a Wizz Air ausztriai lakóhellyel rendelkező ügyfelei igényeiket 2019-ig visszamenően érvényesíthetik a légitársaság honlapján.
„Az osztrák munkavállalói kamarával folytatott megbeszéléseket követően a Wizz Air egyezséget kötött a bírósági eljárásban felvetett kérdések tisztázására. A légitársaság elismeri a bécsi kereskedelmi törvényszék legfrissebb döntését, elfogadja ezeket, és ennek megfelelően fog cselekedni” – ismertette a légitársaság hétfő esti állásfoglalásában.
Hozzátette, hogy visszatérítési mechanizmust dolgoztak ki azon utasok számára, akiknek 2019 eleje óta reptéri utasfelvételi díjat számítottak fel.
Mindemellett visszaállítják a lejárt Wizz krediteket és a lejárt ajándékutalványok helyett öt évig beváltható újakat állítanak ki.