A brazil Embraer szerint az ázsia-óceániai térségben, amelybe Kína is beletartozik, a következő húsz évben 1570 darab 70-130 székes repülőgépre lehet igény, ezek értéke listaáron számolva 75 milliárd dollár lehet.
A gyártó közlése szerint ez a globális igény 25 százalékának felel meg, a világon az Embraer 6350 regionális gépre lát igényt 300 milliárd dollár értékben. Előrejelzésükben azt írták, hogy Ázsia-Óceánia piaca a jövőben nyitottabb, versenyképesebb, gazdagabb lehet, a légitársaságok pedig újabb költségoptimalizáló eszközökhöz folyamodhatnak, ebben a 70-130 üléses gépeknek kulcsfontosságú szerepe lesz.
Megjegyezték, hogy a régió az elmúlt években gyors gazdasági és társadalmai változásokon ment keresztül, a következő 20 évben átlagosan 4,1 százalékkal nőhet minden évben a GDP, erősödik az urbanizáció, emelkednek a háztartások bevételei és ezzel együtt a szabadon elkölthető jövedelem is, ami kedvező a légiközlekedésre nézve.
Sok utas, alacsony jegyár, alacsony haszon
Az elmúlt egy évtizedben az Embraer szerint a diszkont légitársaságok megerősödése egy természetes válaszreakció volt a piaci igényekre, bár a kapacitások jelentős bővítésével csökkentették a jegyárat, alacsonyabb lett a haszonkulcs, amely miatt csökkenteni kellett az egységnyi üzemelési költségeket, ez nagyobb gépek használatához vezetett. Ennek következtében csökkent a járatok kihasználtsága, amelyet újabb jegyárcsökkentéssel próbálnak kompenzálni, amellett, hogy a kieső bevételeket a kiegészítő bevételekkel próbálják pótolni, de ez a folyamat nem fenntartható. Ennek jele, hogy 2015-ben a térségben az értékesített utaskilométer 8,6 százalékkal bővült, míg a haszonkulcs mindössze átlagosan 2,9 százalék volt.
Az Embraer azokra a piacokra szállna be, amelyeket jelenleg keskenytörzsű géppel, de alacsony frekvenciával, szolgálnak ki, vagy azokra a 200 tengeri mérfölden belüli járatokra, amelyeket most turbólégcsavaros géppel szolgálnak ki, mivel szerintük egy 70-130 üléses géppel hatékonyabban lehet ezeken az útvonalakon repülni.