Hagyományos légitársaságokkal írhat alá repülőtér-használati megállapodást 2016-ban a Ryanair bázisa, London-Stansted. Az üzlet megkötését könnyíti, hogy a fő londoni repülőtér, Heathrow tömve van, bővítése pedig egyhamar nem várható.

 | © AIRportal.hu

A Reuters tudósítása szerint folyamatosan emelkedik az igény a londoni régióban a légiközlekedés iránt, de ezt Heathrow egyedül már nem tudja kiszolgálni, az új futópálya pedig 2025-nél korábban nem készül el.

Emiatt a távolabbi repülőterekre, Lutonra és Stanstedre terelődik a bővítés fő fókusza.

A stanstedi repülőtér tulajdonosa, a Manchester Airports Group bejelentette, hogy közel kerültek a megállapodáshoz egy full service légitársasággal, hangsúlyozta ugyanakkor, hogy több más hagyományos légitársasággal is tárgyalásokat folytatnak, az elérhető célállomások közé közel-keleti, illetve amerikai városok is felkerülhetnek.

Az amerikai hadsereg által épített stanstedi repülőtér jelenleg kapacitásai mintegy 50 százalékát használja csak ki, a szeptember 30-ával végződött félévben 11 százalékkal 4,8 millióra növelték utasaik számát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!