Hibrid meghajtás tervezéséről és kivitelezéséről írt alá hosszútávú együttműködést a Siemens és az Airbus, a két cég reméli, hogy 2020-ra már lehet ilyen alternatív módon üzemelő repülőgépük is.
A Siemens közleménye szerint a társaságok közös projektet indítottak el ennek érdekében, és kétszáz embert állították rá a fejlesztésre.
Ennek keretében különböző erősségű (100 kilowattól 10, vagy több megawattos) rendszereket fejlesztenek elsősorban regionális, 100 szék alatti gépek, helikopterek és drónok számára.
Tom Enders, az Airbus-csoport vezérigazgatója azt mondta, már eddig is nagy sikereket értek el az elektromos, vagy elektro-hibird meghajtások terén, ezt példázza az idei csatorna-átrepülésük az E-Fan géppel, de továbbra is ez a terület marad a legnagyobb kihívásnak az aviatikában.
Joe Kaser, a Siemens vezetője azt hangsúlyozta, hogy a megállapodással új fejezetet nyitnak az e-mobilitásban, új perspektívákat nyitnak.
A közlés szerint az elektro-hibrid meghajtási rendszerek jelentős mértékben képesek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást és a hajtóművek fogyasztását, csak így érhető el az unió célja, amely szerint 2050-re 75 százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás a 2000-es szinthez képest.