A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) összesítése szerint 2013-ban mindössze 1,4 százalékkal nőtt a légiáru-fuvarozás a 2012-es szinthez képest, miközben a kapacitások 2,6 százalékkal emelkedtek.
A IATA keddi, MTI-hez eljuttatott jelentése szerint az igény és a kapacitások közti különbség miatt az áruszállító gépek átlagos töltöttségi mutatója (load factor) 45,3 százalékra csökkent 2013-ban.
A régiók közül a legnagyobb keresletnövekedést, 12,8 százalékot a Közel-Keletről és Latin-Amerikából jelentették, míg a világ légiáru-forgalmának 40 százalékát kitevő Távol-Keleten 1 százalékkal mérséklődött az igény.
Az európai társaságok 1,8 százalékos bővülést jelentettek, az utolsó negyedév kiemelten jól teljesített, és Németországban kedvezőek a kilátások.
Tony Tyler, a IATA vezérigazgatója az adatokat úgy értékelte, hogy 2013 nagyon nehéz év volt a légiáru-fuvarozó cégeknek, az év második felében tapasztalt keresletbővülés ellenére pedig 2014-re is hasonló számokat várnak.
A belföldi forgalomban a IATA összesítése szerint 2,5 százalékkal emelkedett az árufuvarozás, a járatok viszont alacsony, 30,8 százalékos töltöttségi mutatóval közlekedtek.
A IATA a világ légi forgalmának 94 százalékát fedi le, taglétszámuk 240 légitársaság.