Meghirdette dél-amerikai járatait a Norwegian Air Shuttle, jövő februártól már a norvég légitársasággal is repülhetünk Londonból Argentínába és megkérték az engedélyeket a helyi járatok üzemeltetésére is.

Az amerikai Airways magazin nem átalkodott „fenyegetésként” tálalni az európai long haul low cost specialista újabb lépését, amikor megírták a Norwegian dél-amerikai járatfejlesztési terveit. Ezek között szerepel egy korábban már beharangozott argentin leányvállalat felállítása, és két gyűjtő-elosztó központ üzemeltetése.

Jelenlegi tervek szerint Buenos Airesben (EZE) és Cordobában (COR) lesz az új bázis, ezekről a repülőterekről a Norwegian 75 belföldi és 80 nemzetközi járat nyitásához kért engedélyt a légiközlekedési hatóságoktól. A többi közt Buenos Airesből 34, Cordobából 17 városba szeretnének repülni.

Forrás: norwegian.com

A nemzetközi járatok között amerikai, európai, ázsiai, afrikai és ausztrál útvonalak is szerepelnek.

Európában a nagy gyűjtő-elosztó repülőtereken kívül Prágából is repülnének az argentin fővárosba, amelyet összesen 63 nemzetközi járattal kapcsolnának be a vérkeringésbe.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Cordobából 13 járatot indítanának.

Ezen a listán szerepel a jövő februárban megnyíló London-Gatwick és Buenos Aires közötti járat is, amely a 11. lesz a norvégok hosszútávú járatainak listájában.

A dél-amerikai terjeszkedéssel a Norwegian kicsit megzavarja az állóvizet, mivel egy kétszereplős piacra lép be. Dél-Amerikában a két fő légitársaság a LATAM és az Avianca szolgáltat elsősorban. Előbbi épp egy nagy reform közepén van, hogy olcsóbbá tegye működését és fel tudja venni a versenyt a diszkontokkal. Így még akkor is szép szeletet szakíthat majd ki a piacból, ha nem nyitja meg mind a kért 155 útvonalat.

A bázisokra a Norwegian az újonnan érkező Boeing 737 MAX-okat telepíti majd, a hosszútávú járatokat pedig a szintén megszokott 787 Dreamlinerek teljesítik majd. Előbbi típusból 110, utóbbiból 26 darabra van rendelése a norvégoknak.