Az első fél év után a teljes pénzügyi évet is nyereséggel tudta zárni a Korean Air, az egyedülálló siker kulcsa az, hogy megfelelően álltak át az áruszállításra.

A Reuters a cég pénzügyi jelentésére hivatkozva azt írta, a Korean Air áruszállításból származó bevétele 66 százalékkal 3,8 milliárd USA-dollárra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, miközben az utasszállítási üzletág 74 százalékkal kevesebb bevételből gazdálkodhatott.

Közleményében a társaság azt írta, azért tudott nyereséges maradni, mert az áruszállító gépeket a lehető legnagyobb kihasználtsággal tudta üzemeltetni, és sok utasszállítót alakított át erre a feladatra.

A Korean Air Cargo első áruszállító járatát teljesítő Boeing 777F a budapesti repülőtér Cargo City árukicserélő központjának forgalmi előterén 2020. február 21-én. (Fotó: AIRportal.hu)

Az eredményt segítette, hogy az egészségügyi és autóipari termékek iránt megnőtt a kereslet, illetve az elmúlt évekhez képest több árut indítottak légi úton, a kapacitáshiány pedig a szállítási díjakat is jócskán felverte.

A légitársaság 97 millió dollár adózott nyereséget jelentett a december 31-én véget ért pénzügyi évére, ez 58 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, de a mostani helyzetben szinte egyedülálló teljesítmény.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A társaság beszámolt arról is, hogy rendben halad az Asiana Airlines felvásárlása, a versenyjogi hatóságok engedélyére várnak.

A Korean Airre idén is fontos feladat hárul, a vakcinaszállításban kell majd kivennie a részét, miután Dél-Korea miniszterelnöke azt kérte, hogy zökkenőmentes legyen az oltásra való felkészülés. Az ország már engedélyezte a Pfizer/BioNtech vakcinát.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!