Kivonta utolsó Airbus A310F teherszállítóját a Fedex, a gépet memphisi bázisáról a kaliforniai Victorville-ben működő logisztikai repülőtérre repülték át.

Az amerikai csomagküldő cég 1994 óta üzemeltette az Airbus szélestörzsű típusán alapuló A310F teherszállítókat. Összesen 70 repült a cég flottájában, ezek közül 49 darab a -200-as alapváltozat, 21 pedig a megnövelt felszállótömegű -300-as volt.

A vállalat az elmúlt években kezdődött modernizálási programja részeként vonta ki az A310-eseket, mert helyettük gazdaságosabb, és alacsonyabb karbantartási költséggel üzemeltethető gépeket szerez be.

Az utolsó három példányt a karácsonyi, csomagszállításban kapacitásigényes időszakra még megtartotta a cég, ezután viszont szinte azonnal kivontak közülük kettőt.

A legutolsóként megmaradt, N808FD lajstromjelű példány 2020. január 4-én teljesített utoljára menetrend szerinti járatot Sioux Falls és Memphis között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezután a harminckét éves repülőgépet a kaliforniai Victorville-be repülték át, további sorsáról ellentmondásos információkat közölt több hírportál. A Cargofacts úgy tudja, az A310-esre több társához hasonlóan hosszútávú tárolás vár, míg a CH Aviation értesülései szerint bontás céljából került a sivatagi reptérre.

Az A300-asok még megmaradnak a cég flottájában (Fotó: AIRportal.hu)

Mint arról beszámoltunk, kevesebb, mint másfél éven belül a McDonell Douglas MD-10 teherszállítóktól is elbúcsúzik a cég: várhatóan 2021 májusáig, a 2020-2021-es pénzügyi év végéig nyugdíjazzák az MD-10-10F-eket, egy évvel később pedig az utolsó, nagyobb kapacitású MD-10-30F-eket is.

Helyüket újonnan érkező Boeing 767-300F-ek veszik át, ebből a meglévő 82 darab mellé további negyvenötöt várnak még a gyártótól.

A klasszikusnak számító típusok viszont nem tűnnek el teljesen gépparkból, megmaradnak még egy ideig az Airbus A300F és a McDonell Douglas MD-11F teherszállítók, ezekből 68, illetve 59 darabot üzemeltet a Fedex.