A török turizmus visszaesése miatt költségcsökkentésbe fogott a diszkont Pegasus Airlines: késleltetik a gépátvételt és lízingbe adják néhány gépüket.

Fotó: Airbus | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus

Az amerikai Metro a reuters hírét idézve azt írta, bár a Pegasus növelni tudta utasforgalmát a tavalyi évhez képest, a bővülés mértéke jelentős mértékben elmarad az előzetesen vártnál, ezért kénytelenek lépéseket tenni. A júliusi puccskísérlet, illetve az isztambuli robbantások miatt a turizmus esett vissza az országban, a gyengülő török líra pedig az üzemanyag-költséget dobta meg.

Mehmet Nane vezérigazgató ismertetése szerint jövőre öt repülőgépet vennének át a Boeingtól, három gép érkezését viszont eltolnák, mivel nincs rájuk szükség, de egyelőre csak feltétles módban beszélt. Hozzátette: az év elején még 13-15 százalékos forgalombővüléssel számoltak, ezt augusztusban már visszavágták 5-7 százalékra, a mostani adatok szerint viszont ennél azért jobb lesz az év végi utasforgalom.

A költségcsökkentés részeként már bezártak pár kevésbé népszerű útvonalat, és két gépét wet-lease konstrukcióban, tehát hajózó személyzettel és karbantartással együtt bérbe adnak, mivel nincs rájuk szükség a kisebb forgalom miatt. „Ha üresek a gépeid, akkor miért ne?” – válaszolt a felvetésre a vezérigazgató. A légitársaság már korábban bejelentette, hogy teljes flottáját a wet lease piacra dobja, úgy tűnik, olyan túlzottan nagy kereslet nem mutatkozott a gépek iránt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Úgy tűnik, a Pegasus biztosra akar menni, mindezek mellett ugyanis

a flottából eltakarít régebbi, kevésbé korszerű és költséghatékony gépet az újak érkezésével.

Ezzel együtt a jelenleg 77 gépes flotta az év végére 82-re bővül. Internetes adatbázisok szerint a Pegasus flottájának átlagos életkora 7,7 év, a legidősebb gép egy 737-800-as Boeing, amelyik a 17. évét tapossa.

Legutóbbi, harmadik negyedéves üzleti beszámolója szerint a Budapestre is közlekedő török légitársaságnak a január-szeptemberi időszakban 18 millió utasa volt, 7,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de a járatok átlagos töltöttsége 1,2 százalékponttal 78,3 százalékra mérséklődött.

Ebben az időszakban 2,8 milliárd líra árbevétel mellett 5 millió líra üzemi veszteséget termelt a társaság, miközben egy évvel korábban még 280 milliós üzemi nyereséggel működött. Az adózott eredmény ugyan még pluszban van 43 millió lírával, már ez az adat is 78 százalékkal rosszabb, mint tavaly ugyanilyenkor.

A Törökországba látogató turisták száma január és szeptember között 32 százalékkal 20,3 millióra csökkent, főként az orosz beutazók száma csökkent. A folyamatok nem csak a Pegasust, de a Turkish Airlinest is érintik, a nemzeti légitársaság 39 Airbus és Boeing gép átvételét tolta ki 2018 és 2022 közé.