Komoly árcsökkentéssel törné le az árversenyt a Ryanair, hogy fenntarthatóvá tegye nyereségességét, a “háborút” Michael O’Leary vezérigazgató még ebben az évben megindítaná.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Európa legnagyobb diszkont légitársaságának vezetője erről a Reuters szerint azok után beszélt videókonferencián, hogy bejelentette, a március 31-ével zárult pénzügyi évben a légitársaság 18 százalékkal 106 millióra növelte utasai számát, az árbevétel 16 százalékkal 6,5 milliárd euróra, míg az adózott eredmény 46 százalékkal 1,2 milliárd euróra nőtt.

A jegyárak csökkentése először a 2016-os téli menetrendben jelentkezik, a céljuk az, hogy az eddiginél is nagyobb nyomást helyezze a versenytársaira, akik már eddis is nehezen viselték az árversenyt, ennek eredményeként a tervezettnél kisebb mértékben növelik csak a kapacitásaikat.

A vezérigazgató elmondása szerint mintegy 7 százalékos csökkenésre számítanak a téli menetrendben, emiatt ebben az időszakban 13, a jövő nyári menetrendi időszakban pedig 10-12 százalékkal csökkenhet a légitársaság eredményének bővülési rátája az előző évihez képest. Az olaj árának emelkedése miatt ezek a hatások felerősíthetik egymást és a Ryanair számításai szerint a 2018-ban éreztethetik majd hatásukat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek ellentételezéseként a Ryanair előrejelzése szerint 116 millióra tudják növelni utasforgalmukat, ez 9 százalékkal magasabb, mint a március 31-ével végződött pénzügyi évben.

Alacsonyabb jegyár, erős terjeszkedés=piacvezető szerep?

Elemzők szerint hagyományos légicégeket is figyelmeztette, hogy ezzel a lépéssel újabb szeletet hasíthat ki magának Európa légiforgalmából a diszkont cég. Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója már korábban aggodalmát fejezte ki a csökkenő árak miatt, szerinte már így is túl nagy arányú szabad kapacitás van a piacon.

Az ír diszkont légicég a jegyár csökkentése mellett erős expanzióba is kezdett, deklarált céljuk, hogy Kelet-Közép-Európa árérzékeny piacain vezető szerepet töltsenek be. Egyebek közt Pozsonyban, Prágában, Temesváron és Bukarestben is bázist nyitnak.

Váradi József, a Wizz Air vezérizgatója egy korábbi sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva arról beszélt, hogy örülnek az árversenynek. Hasonlóan nyilatkozott erről Michael O’Leary is, aki saját magát meg nem hazudtolva annyit még odaszúrt: biztos abban, hogy a Ryanair jön ki győztesként, mert 50 százalékkal alacsonyabbak az üzemelési költségeik.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!