Könnyíti az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állást a müncheni repülőtér: előre jelzik a különböző sorokban a várható várakozási időt és automata beszállókártya-olvasókat helyeznek el a nagyobb kényelem érdekében.
Az utasbiztonsági ellenőrzéshez való sorban állás minden repülőtéren kardinális kérdés, mivel ez okozza a legnagyobb kényelmetlenséget az induló utasoknak, és nem mellesleg rengeteg időt lehet sorba állni.
A jelenség ellen többféle módon próbálnak tenni a repülőtér-üzemeltetők, több helyen irányítók dolgoznak, akik folyamatosan figyelik a sorok hosszúságát és ez alapján irányítják el az utasokat ahhoz a kapuhoz, ahol várhatóan a leggyorsabban bejuthatnak. Ezzel próbálkozik most a müncheni Franz Josef Srauss repülőtér is a 2-es terminálon, de élőerő helyett a digitális megoldásokra bízzák a helyzet javítását.
Március végétől annyiban változik az eddigi rendszer, hogy a négy lehetséges megközelítési ponthoz automata beszállókártya-ellenőrző rendszert telepítettek, és ezekkel lehet a kártyát ellenőriztetni, így már nem kell az utasbiztonsági ellenőrzés során azt felmutatni. Ezeknél a kapuknál mindig lesz személyzet, aki segít azoknak, akiknek erre szüksége van.
A megfelelő sor kiválasztásában egy nagy kijelző segít, amely kijelzi, hogy melyik sorban várhatóan hány perc lesz a sorbanálás ideje. Ezzel nem csak a választ könnyítik meg, de az utasforgalmat is jobban el tudják osztani a kapuk között, igazságosabb lesz a rendszer.
A repülőtéren működő ellenőrzési pontokban más változtatásra nem kell számítani, továbbra is kétszer 12, azaz 24 kapu áll rendelkezésre, ahol a újítás bevezetése után a remények szerint gyorsabb lesz a biztonsági ellenőrzés.