A Skyscanner eddig csak utazási keresőmotorként működött, azonban mostantól közvetlenül is lehetőséget nyújt a repülőjegy-foglalásra néhány országban, majd a következő másfél évben egyre több helyen.
Elterjedt tévhit volt az, hogy a Skyscanner portálon repülőjegyet lehet vásárolni: a szolgáltató csupán megkereste a legolcsóbbat, majd átirányította az érdeklődőt a légitársaság vagy online utazási iroda honlapjára, ahol ezután be lehetett fejezni a foglalást.
Mostantól azonban lehetőség lesz közvetlenül a Skyscanner mobilapplikációján és mobilos felületein keresztül repülőjegyet vásárolni, bár egyelőre csak az Egyesült Királyságban, Szingapúrban és Ausztráliában.

“Nem titok, hogy az emberek egyre gyakrabban használják mobiltelefonjukat utazásaik megtervezésére. Annak ellenére, hogy az utasok nagy része telefonon indítja a keresést – a Skyscanner esetében a mobilforgalom a teljes forgalom 65 százalékát teszi ki –, többségük áttér webes felületre a foglalás befejezéséhez. Ez azért történik, mert az utazási ipar nem teljesítette a fiatal generáció mobiltelefonnal kapcsolatos elvárásait, tehát azt, hogy mindent az okostelefonon keresztül tudjanak elintézni” – jelentette ki Bryan Dove, a Skyscanner vezérigazgatója.
Hozzátette: a közvetlen foglalást azért vezetik be, hogy eleget tegyenek a fogyasztói igényeknek.
A Skyscanner az új szolgáltatás bevezetésével 24 órás ügyfélszolgálatot is elkezdett üzemeltetni, teljes felelősséget vállalva a jegyértékesítésért és a hibák elhárításáért.
A weboldalon ezenkívül közvetlenül, átirányítás nélkül foglalható repülőjegy a Ctrip, JetMaxx és CheckMyFare online utazási irodáknál is.
A bevezetéskori három ország után a következő 18 hónapban egyre több országban tervezik elérhetővé tenni az új funkciót.