Alig több mint egy évvel a kinevezése után távozott a Malaysia Airlines éléről Christopher Müller, emiatt többen megkérdőjelezték, hogy a légitársaság végig tudja-e csinálni az általa megkezdett stratégiát, amely megmenthetné a céget.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A Reuters tudósítása szerint Müller a személyi feltételek változása miatt döntött úgy, hogy feláll a cég éléről, bőven az előtt, hogy lejárna tavaly májusban három évre kötött szerződése. A lépést a légitársaság nem kommentálta, csak annyit közöltek, hogy új vezérigazgatót keresnek, a hírügynökségnek nem sikerült a német ügyvezetőt elérnie. Müller csak a vezérigazgatói pozíciójáról mondott le, az igazgatóságnak továbbra is tagja marad.

A Malaysia Airlines azok után került anyagi vészhelyzetbe, hogy 2014-ben két Boeing 777-esük is baleset miatt megsemmisült és több százan haltak meg. A Pekingből Kuala Lumpurba tartó 370-es járatot teljesítő gépet egészében a mai napig nem találták meg, csupán néhány roncsdarab került elő, miután március 8-án eltűnt. Az Amsterdam-Kuala Lumpur (MH17) járatot pedig lelőtték az ukrán határ közelében júniusban.

A légitársaság már a balesetek előtt sem volt a legjobb anyagi formában, de a katasztrófák után 1,5 milliárd dolláros kormányzati segélycsomagot kellett igénybe venniük, cserébe elkezdték a társaság átalakítását. Ennek részeként a Malaysia csak a londoni járatát tartotta meg az európaiak közül, kivonták a 777-eseket a flottából és elbocsátották dolgozóik egyharmadát, mintegy hatezer embert.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár Müller lemondásáig nem kezdett el profitot termelni a cég, az árbevétele növekedésnek indult, és korábbi becslések szerint 2018-ra vált volna nyereségessé.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!