Már a csökkentett bérekre sem maradt pénze a Norwegian Air Shuttle-nek, a küszködő légitársaság azt írta a brit dolgozóinak, hogy áprilisban nem kapják meg a fizetésüket.
A The Guardian írt arról, hogy a légitársaság még március végén arra kérte ezer brit munkavállalóját, hogy fogadják el a jelentős fizetéscsökkentést, most azonban már azt közölték velük, hogy a Norwegiannek nincs azonnal rendelkezésre álló forrása még a csökkentett bérek kifizetésére sem.
A levélben, amelyet a brit lap szerkesztősége is látott, azt írta a Norwegian, hogy várják a norvég állam pénzügyi mentőcsomagját, amelyről még nem sikerült megállapodni, ezért rendkívüli intézkedéseket kellett meghozniuk.
A társaság már fontolóra vette, hogy csatlakozik a brit kormány bérkiegészítő programjához, így legfeljebb 2500 fontig az állam biztosítaná a kényszerszabadságra küldött dolgozók fizetésének 80 százalékát. Ez a program április 20-án indult, a légitársaságnak április 25-én kellene fizetést utalnia.
Húsvét után a Norwegian részvényei gyakorlatilag elértéktelenedtek arra a hírre, hogy a cég jövője a hitelezői kezében van. A Norwegian azt szeretné, hogy a 4,3 milliárd dollár értékű hitelállományt részesedéssé konvertálják, és friss tőkét vonjanak be a társaságba – írta a Reuters. Erre azért van szükség, mert
a norvég kormány csak azzal a feltétellel adná meg a 3 milliárd korona anyagi segítséget, ha a Norwegian az előírt szint alá csökkenti az adósság mértékét a saját tőkéhez képest.
Elemzők szerint a cégnek 2,7 milliárd norvég korona (mintegy 260 millió dollár) friss tőkére lenne szüksége, a részvényesek és hitelezők április végén döntenek a következő lépésekről.
A Norwegian március 16-ával kényszerszabadságra küldte hétezer dolgozója 90 százalékát, és szinte minden járatot felfüggesztett: az Eurocontrol adatai szerint a társaság a járatok 99,2 százalékát leállította.
A járvány előtti időkben is nagyon törékeny anyagi helyzetben volt a társaság, mert anyagilag fenntarthatatlan bővítést hajtott végre Björn Kjos vezetése alatt. A cég kapcsolt, visszafogták a növekedést, és anyagilag fenntartható pályára kezdték el terelni a Norwegiant, de sok elemző továbbra is a norvég hibrid cégben látja a koronavírus-járvány első légitársasági áldozatát.