Nekifut a gatwicki bázisra tervezett leányvállalata elindításának a British Airways, miután megállapodott a tervet eddig ellenző pilóta-szakszervezettel.
Mint korábban beszámoltunk róla, a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesületével (BALPA) nem sikerült dűlőre jutni a munkafeltételekről, ezért a légitársaság elvetette a gatwicki low-cost cég létrehozását, és bejelentette, hogy a legtöbb ottani útvonalát megszünteti.
Időközben a cégnek mégis sikerült megállapodnia az érdekképviselettel, így folytatják a részletes tervek kidolgozását, és egyeztetnek a többi dolgozót képviselő szakszervezettel is, így várhatóan jövő nyáron felszállhat a diszkont leánycég első járata.
Az elsődleges cél az alacsonyabb költségszint és ezen belül a mérsékeltebb bér, a cég ezzel a lépéssel is igyekszik felvenni a versenyt a Londonban is erős Ryanairrel és az Easyjettel.
A British Airways a járvány előtt használta már egyes európai járataihoz Gatwicket, ezeket azonban a pandémia kirobbanásakor felfüggesztette, vagy Heathrow-ra költöztette.
Arról továbbra sincsenek információk, hogy mely járatokat érintheti a döntés. Alex Irving, a Bernstein elemzője korábban azt mondta az újságnak, hogy nagyon sok még a kérdőjel az új leánycég méretével és az átalakítás mértékével kapcsolatban. A várakozások szerint a hosszútávú járatok fognak a legkésőbb újraindulni, ezért lát rációt abban, hogy a British Airways arra rendezkedik be, hogy a közvetlen, direkt utasforgalmat szolgálja ki.