A környezettudatosság nevében új szolgáltatást vezetett be a Japan Airlines: azok az utasok, akik lemondanak a repülés közben felszolgált menüről, ajándékot kapnak a fedélzeten.

Az „Ethical Choice Meal Skip Option” próbaüzemmódban a JAL Bangkok és Tokió-Haneda közötti éjszakai járaton lesz elérhető. Az utasoknak a gép felszállása előtt legkésőbb 25 órával ki kell választaniuk a légitársaság honlapján az opciót, amellyel lemondanak az ellátásról. A rendszer hasonlóan működik, mint amikor előre kiválasztják a fedélzeti menüt.

A szolgáltatás igénybevétele esetén az üzleti osztály utasai a csak hosszútávú járatokon kiosztott kényelmi csomagot kapják, míg a turista kabinban ülők az útvonalon szokásos üzleti osztályú készletet élvezhetik.

A légitársaságok évi több ezer adag ételt dobnak ki – ezt igyekszik megelőzni a JAL (fotó: JAL)

„Tapasztalataink azt mutatják, hogy sok utasunk kihagyja az étkezést a fedélzeten, különösen az éjszakai járatokon, ami élelmiszerpazarláshoz vezet. Az új szolgáltatás visszajelzései alapján szeretnénk a közeljövőben bővíteni ezt a környezettudatos lehetőséget több járaton is” – nyilatkozta a Business Traveller oldalnak a Japan Airlines szóvivője.

Több nagyobb hotellánc is bevezetetett már hasonló elven működő szolgáltatást, például azért jutalmazzák a szállodavendégeket, ha nem kérnek minden nap takarítást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.