A korábban bejelentett tervekkel ellentétben egyelőre nem vezeti be részvényeit a Londoni Értéktőzsdén (LSE) a Wizz Air. A közép-európai diszkont légitársaság mindezt az LSE honlapján jelentette be hétfőn.
A cég közölte: jóllehet az intézményi befektetői közösség kedvezően reagált a vállalat üzleti előtörténetére, növekedési lehetőségeire és kilátásaira, a Wizz Air úgy döntött, ez idő szerint nem hajtja végre az elsődleges nyilvános kibocsátást, a légitársasági piacon tapasztalható volatilitás miatt.
A londoni tőzsdén közzétett bejelentés hangsúlyozza, hogy a Wizz Air üzleti tevékenysége továbbra is rendkívül kedvező, és ezt nem érinti a kibocsátás elmaradásáról hozott döntés.
A Wizz Air május 22-én jelentette be, hogy Londonban tőzsdére viszi részvényeit. A társaság 200 millió euró bevételt várt a kibocsátástól. Az akkori bejelentés szerint a jegyzési könyveket a Barclays, a Citigroup és a JP Morgan pénzintézetek vezették volna, a kibocsátás főszervezőjének szerepére a Nomura pénzügyi szolgáltató csoport kapott megbízást.
Az akkor ismertetett tervek szerint a tőzsdei bevezetést a cég júniusban zárta volna le. A londoni bevezetést Váradi József vezérigazgató annak idején azzal indokolta, hogy a londoni a világ egyik legnagyobb tőzsdéje, amely jelentős hozzáférést biztosít a tőkéhez.
A bevezetés elmaradásáról szóló döntés okait a cég a londoni tőzsdén közzétett rövid hétfői közleményében – a piaci volatilitáson túl – nem részletezte. A Financial Times című londoni üzleti napilap online kiadásán a hírrel kapcsolatban hétfőn megjelent elemzés ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az európai légitársasági szektor „nehéz héten van túl”: profitfigyelmeztetéseket tett közzé a Lufthansa és az ír nemzeti légitársaság, az Aer Lingus is.
Mindemellett az egész szektort megrázta az a bejelentés, hogy az Emirates törölt egy 16 milliárd dolláros, 70 Airbus A350-es repülőgépre szóló megrendelést.
A londoni piacon tapasztalt tavaszi kibocsátási roham után számos újonnan bevezetett cég papírjával ráadásul immár az ajánlati áron vagy az alatt kereskednek, és az utóbbi időszakban néhány új kibocsátást csak az előzetes ársáv alján sikerült beárazni, ami aggályokat vet fel a „befektetői fáradtsággal” kapcsolatban – írta a Wizz Air döntésével kapcsolatos elemzésében a Financial Times.
Mindeközben: Kötvénykibocsátással fedezi gépvásárlásait a Ryanair
Nyolcszázötvenmillió eurós kötvénycsomagot bocsátott ki az ír Ryanair diszkont légitársaság, hogy ezzel finanszírozza flottájának bővítését – közölte a cég honlapján hétfőn.
A légitársaság először bocsátott ki euró kötvényeket, amelyekkel a szeptemberben induló, 180 gépes fejlesztésüket finanszírozzák. Ennek segítségével a következő öt évben 40 százalék feletti növekedést érhet el a légitársaság és a jelenlegi 81 milliós éves utaslétszám 110 millióra emelkedhet.
A Ryanair a Standard & Poor’s és a Fitch hitelminősítő szervezetektől is BBB+ besorolást kapott, ilyen magas adósbesorolással egyetlen légitársaság sem rendelkezik – írták. A kötvényeket az ír tőzsdén jegyzik majd.
A diszkont légitársaság tavaly a párizsi légi szalonon jelentette be, hogy 180 737-800 Next Generation repülőgépet vásárol az everetti gyártótól listaáron 15,6 milliárd dollárért.