Konszolidálni kezdte a Singapore Airlines a fapados légitársaságait, a Silk Air számos útvonalát átadja a Scootnak, de a sárga-fehér színekben repülő fapados is ad át, illetve szüntet be útvonalat.
Az ATW Online beszámolója szerint a Silk Air 17 útvonalát átadja a Scootnak, ezzel jelentősége csökkenni fog a társaságon belül. Az útvonalak átadása nem egyik napról a másikra következik be, a jövő nyári menetrendi időszak elején, áprilisban kezdődik és bár a fő útvonalak még a nyári időszakban átkerülnek a Scoothoz, a teljes átvétel 2020 júliusáig tart majd.
Ezekért az útvonalakért cserébe a Scoot két útvonalat ad át a Silk Airnek, másik kettő pedig a Singapore Airlines-hoz kerül, emellett a Scoot az alacsony kereslet miatt jövő júniusban leállítja egyetlen amerikai járatát, amely Hawaiira közlekedik.

Goh Choon Phong, a Singapore Airlines vezérigazgatója a híreket kommentálva azt mondta, ez a lépés a cégcsoport átalakításának újabb állomása, félúton járnak ebben a programban. Álláspontja szerint az útvonalak optimalizálása hosszútávon pozitívan hat a társaság versenyképességére, mivel így a megfelelő légitársaság megfelelő gépe kerül az adott útvonalakra.
Az útvonalakhoz szükséges eszközök egy része is gazdát cserél majd a társaságon belül, a Silk Air összesen 14 darab Boeing 737-800-ast as át a Scootnak, így a Silk Air flottájában csak MAX 8-as Boeingek repülnek majd, miután Airbus A320-asaikat kivezetik a flottából. Összesen 10 ilyen gépük van, ezek nagyobb része saját tulajdonú, a többit lízingelik.

A legutóbbi eredmény-kimutatásuk szerint bár a Silk Air kevesebb, 5 millió dolláros mínusszal zárta a szeptember 30-ával végződött pénzügyi félévet a Scoot 10 milliójához képest, de a Silk Air 25, a Scoot „csak” 15 millió dollárral rontotta üzemi eredményét az előző félévhez képest.