Amíg a világ más, a Boeing 737-200-ast még üzemeltető cégek sorra vonják ki, és cserélik modernebbre a típust, a kanadai Nolinor még lát lehetőséget az üzemeltetésben.
A légitársaság jelenleg a világ legnagyobb, hét példányt számláló 737-200 flottáját üzemelteti, amelyekre most tíz millió kanadai dollárt költenek.
A pénzből a pilótafülke analóg műszereinek helyére modern, folyadékkristályos megjelenítőket, valamint a mai kornak megfelelő számítógépes repülésirányítási rendszereket szerelnek be.
Honeywell and Universal által gyártott berendezés teljesen kiváltja az ötven éves, giroszkópok által működtetett műhorizontot és az analóg sebesség, magasság valamint süllyedésmérőket.
Emellett új képességgel is gazdagodnak a gépek, képesek lesznek a napjainkban a használt ún. RNAV útvonalak lerepülésére, függetlenül a földi telepítésű rádióadóktól, mivel felszerelik őket az ehhez szükséges FMC-berendezésekkel – írja a FlightGlobal.
A modernizáció végeztével a Nolinor akár további huszonöt évig kereskedelmi forgalomban tudja tartani a flottáját, amelynek átlagéletkora 37 év, de található benne 44 évesnél is öregebb gép.
Ugyanakkor mindegyik 737-200-as még kevesebb, mint ötvenezer fel- és leszállást teljesített, élettartamuk pedig hetvenezer ciklusra van meghatározva.
Az átalakításokat a mississaugai Mid-Canada Mod Center végzi, az első átalakított példány május vége óta meghibásodás mentesen üzemel, a második gépen pedig augusztusban kezdik meg a munkálatokat.
A Nolinor jelenlegi hét gépe mellett további három, a légitársaság által már megvásárolt, később átvételre kerülő példányon is elvégzik majd a módosításokat.
A Nolinor számára az ország távoli, északi régióiban, havas jeges, vagy kavicsos futópályán történő üzemelésre előnyösek az ún. gravel kittel felszerelt 737-200-asok. A megoldásnak köszönhetően a hajtóművekbe nem jutnak be az orrfutó által felvert jégdarabok, kavics, sár, vagy bármilyen más törmelék/FOD.
A kanadai cég szinte az egyetlen a világon, amelyik szolgálatban szeretné tartani az igencsak koros 737-200 típust, amelyből tíz éve még 358 volt repülőképes, mára viszont már csak 77 darab áll szolgálatban az egész világon.
Az egykor magyar lajstromban (HA-LEW) is repülő, utolsó Boeing 737-200-ast is a Nolinor Aviation vásárolta meg.