Jelentősen modernizálja a Cessna Grand Caravan és Grand Caravan EX típusú turbó-légcsavaros gépek pilótafülkéjét a Textron Aviation, 2019-től teljesen eltűnnek az analóg műszerek.
Az eddigi analóg, mutatós műszereket és műhorizontot jövő évtől minden újonnan gyártott gépben Garmin G1000 NXi típusú új generációs integrált repülőelektronikai rendszer váltja fel. Ez három folyadékkristályos, nagy felbontású kijelzőt használ, a szoftver menürendszere pedig segíti a pilótákat a funkciók közötti gyors eligazodásban.
Emellett felárért ugyan, de 2019-től olyan funkciókkal lesz gyárilag is felszerelhető a gázturbinás típus, mint a továbbfejlesztett robotpilóta, átesés elleni védelem, vészhelyzeti süllyedés, valamint integrált átstartolássegítő.
Emellett szintén integrált formában válik elérhetővé a Garmin Iridium műhold-hálózathoz kapcsolódni képes GSR 56-os rendszere, amely az időjárási adatok valós idejű letöltésén kívül alkalmas hanghívások és szöveges üzenetek kezelésére is a műholdakon keresztül.
A legnagyobb légcsavaros
A Grand Caravan család és annak áruszállításra specializált, Cargomaster néven futó változata a legnagyobb légcsavaros gép, amely jelenleg elérhető a Textron Aviation tulajdonában álló amerikai Cessna gyár termékpalettáján.
A sorozatgyártás 1984-es megkezdése óta sikere szinte töretlen, már több mint 2600 darab készült belőle.
Legnagyobb üzemeltetője az amerikai FedEx csomagküldő cég egyik leányvállalata, a Feeder, amely kis repülőterekről hivatott a nagyobb központokba szállítani a küldeményeket.
Emellett a típus a strapabírósága miatt elterjedt kisebb, elszigetelt, sokszor rosszul kiépített reptereket használó cégek körében is, például Alaszkában és Kanadában.
A Grand Caravanok listaára jelenleg változattól és felszereltségtől függően kétmillió és kétmillió-hatszázezer dollár között mozog.