Bár már hetekkel ezelőtt bemutatták, a Lufthansa még nem vette és egy darabig nem is veszi át második Airbus A320neóját a Pratt & Whitney hajtóműproblémái miatt.

A Reuters hírügynökség beszámolója szerint Carsten Spohr vezérigazgató azt mondta, lassan bár, de kezdenek megoldódni a hajtóművel kapcsolatos problémák, ennek ellenére nem még nem veszik át második A320neójukat egészen addig, amíg minden hibát ki nem javítanak rajta.

A Lufthansa egyébként kompenzációt kap az Airbustól egészen a hajtóműproblémák megoldásáig. A légitársaság jelenleg egy gépet repül, azt is csak egyes belföldi járatokon. A vezérigazgató elmondása szerint ahhoz, hogy távolabb is repüljenek vele az adott ország célállomásán is felkészült műszaki személyzetnek kellene lennie. Emiatt a D-AINA lajstromjelű A320-as egyelőre Frankfurt, München és Hamburg között közlekedik.

A jövőbeli D-AINB lajstromú gép egyelőre még az Airbusnál van és ott is marad. Az átadás dátuma nem ismert. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A jövőbeli D-AINB lajstromú gép egyelőre még az Airbusnál van és ott is marad. Az átadás dátuma nem ismert. (Fotó: AIRportal.hu)


Az eddigi tapasztalatok a Lufthansa szerint nagyon kedvezőek, az előző típushoz képest a német légitársaság 20 százalékos csökkenést tapasztalt az üzemeltetési költségek terén.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa január 20-án vette át első A320neóját, miután az erdeti indító légitársaság, a Qatar Airways még decemberben jelezte: a PW1100G hajtóművek hibája miatt nem veszi át az első példányt. Szoftveres és hardveres módosítások miatt az erőforrást indítás után három percig alapjáraton kell üzemeltetni a repülőgép álló helyzetében, azaz ez alatt a három perc alatt gurulni sem szabad vele.

Eközben az Airbus már leszállította az első neót a második üzembe állító légitársaságnak, az indiai diszkont IndiGo légicégnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!