Növekvő árbevétel mellett csökkent a Wizz Air diszkont légitársaság adózott eredménye a december 31-ével végződött harmadik negyedévben.

A légitársaság honlapján közölt adatok szerint október-decemberben 4,7 millió utasuk volt, 23 százalékkal több, mint egy évvel korábban, a járatok töltöttsége 1,1 százalékponttal, 85,7 százalékra emelkedett.

Árbevételük 17 százalékkal, 310 millió euróra nőtt, ezen belül a jegyek eladásából 12, a kiegészítő szolgáltatások értékesítéséből 26 százalékkal több bevételhez jutottak, mint tavaly ugyanilyenkor.

A légitársaság adózott eredménye 21 százalékkal, 15,6 millió euróra csökkent az előző év azonos időszakához képest, a cég tájékoztatása szerint az eredményt 1,5 millió euróval rontotta az árfolyamveszteség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


Az egy utasra jutó átlagos árbevétel 68-ról 65 euróra csökkent, az üzemi eredmény pedig a kimutatás szerint 21,5 millió euró volt, 11,5 millióval jobb, mint egy évvel korábban.

A költségek 289 millió eurót tettek ki, 13,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a kerozinköltségek 1,8 millió euróval, 94 millióra emelkedtek a 22 százalékos kapacitásbővítés miatt. Ugyanakkor az egy utaskilométerre jutó költség 7,4 százalékkal csökkent a kerozinárak visszaesése miatt.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!