A Kínai Kereskedelmi Repülőgépgyártó Vállalat (COMAC) európai gyártóktól vár ajánlatokat az orosz-kínai szélestörzsű, a CR929-es futóművének gyártására.
Az ajánlatokat idén november végéig várja a kínai holding, kizárólag európai cégektől, az észak-amerikai cégeket kizárták.
Ennek oka, hogy Oroszország és Kína nem szeretné, hogy az USA-nak beleszólása legyen a leendő típus értékesítésébe, ha ugyanis egy gép tíz százalék feletti arányban tartalmaz az Egyesült Államokban készült részegységeket, akkor a kormány engedélye szükséges a harmadik országba való eladáshoz.
Az UAC pedig nem szeretné, ha a géppel a Szuhoj Superjet 100-ashoz hasonló problémakör merülne fel, így igyekeznek minimálisra szorítani a tengerentúli beszállítók számát.
Európából két gyártó jöhet szóba, mint potenciális pályázó, a francia Safran, amely az Airbus A330-as és A350-es futóművét is gyártja, illetve a német Liebherr, amely több típus mellett az A220 (korábbi nevén C Series) futóművének beszállítója.
Az orosz-kínai együttműködés keretében készülő szélestörzsű utasszállító a tervek szerint 250-320 férőhelyes lesz, ezzel a nyugati típusok közül az Airbus A330-900neo-nak és a Boeing 787-9 Dreamlinernek lehet vetélytársa.
A kereskedelmi forgalomba állást 2025-2028 között tervezi a COMAC és az UAC vegyesvállalata a CRAIC, amennyiben a tervezésben és a gyártásban nem keletkeznek nagyobb csúszások.