Bangkokba legolcsóbban sok esetben kijevi átszállással, az Ukraine International Airlines járatain juthatunk el Budapestről. Ha jókor foglalunk, akár 100 ezer forint körül is megúszható a repülőjegy, amely a feladott poggyászt is tartalmazza. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen az ukrán nemzeti légitársasággal utazni.

Bangkok tökéletes kiindulópontja egy délkelet-ázsiai útnak: Budapestről egyetlen átszállással eljuthatunk a thai fővárosba, onnan pedig fapados légitársaságokkal, mint például az AirAsia, számos ázsiai ország könnyen és viszonylag olcsón megközelíthető. 

A Boeing 737 fedélzetén

A tradicionális légitársaságoktól eltérően az UIA-nál nem ingyenes a reptéri utasfelvétel, viszont a légitársaság automatikusan elvégzi ezt az utazás előtt 12 órával, ha mi nem tettük meg, és e-mailben küldi el a beszállókártyát.

Ha a dokumentum nincs nálunk kinyomtatva a repülőtéren és kénytelenek vagyunk check-inelni, akkor 15 eurót kell fizetni érte.

Ha átszállással utazunk, akkor érdemes megvárni a második járat indulási ideje előtti 48. órát és akkor elvégezni az utasfelvételt egyszerre mindkét útra.

Hirdetés

A Budapest-Kijev útvonalat Boeing 737-800-as repülőgéppel tettük meg, hiszen a légitársaság ezzel a típussal teljesíti budapesti járatait.

Ezeken a repülőgépeken a lábtér nagyobb, az ülések pedig kényelmesebbek, mint a fapados légitársaságoknál, ami el is várható, és természetesen a rendszer nem ülteti szét azokat, akik egy foglalás alatt vannak. A rövid út során az ivóvíz ingyen van, amiért egy piros pont jár – a legtöbb európai légitársaságnál ezt sem tartalmazza a jegyár.

Hosszú távú járatait a légitársaság Boeing 767-300ER vagy Boeing 777-200ER repülőgépekkel teljesíti. Nekünk nem volt szerencsénk az újabb, nagyobb és modernebb Boeing 777-eshez.

Boeing 767-essel utaztunk az odaúton és a visszaúton is, amelyek egyidősek a légitársasággal, azaz 27 évesek (azonban nem a kezdetektől vannak az UIA tulajdonában, csupán 2013 óta).

Ezen a típuson 211 turista, 38 prémium turista és 12 üzleti osztályú ülés található az UIA székezésében. A turista ülések  2-4-2 elrendezésűek, és meglepően kényelmesek voltak a nagy lábtérnek köszönhetően mindkét úton.

Odaúton azonban megdöbbentő élményben volt részünk: az egyikünk ülése használhatatlan volt annak következtében, hogy az előtte lévő ülés hátulján lévő lehajtható asztal nem működött, ragasztószalaggal volt rögzítve az üléshez, az ülésen pedig a “do not occupy”, azaz “ne foglald el” felirat ékeskedett – így nem tudtunk egymás mellett ülni.

Így nézett ki a használhatatlan ülés.
A Boeing 767-eseken ilyen a fedélzeti képernyő

A 27 éves repülőgép ülései nem voltak felszerelve fedélzeti szórakoztatórendszerrel, azonban a fedélzeten található, középen elhelyezett képernyőkön lehetőség volt azt a filmet nézni, amelyiket éppen vetítették – már amennyiben működik az ülésünk karfáján található fülhallgató-csatlakozó (egyik úton nem voltunk szerencsések). A filmek nem voltak a legújabbak, jellemzően 5-10 éves hollywoodi filmeket vetítettek le.

A repülőgépen hét mosdó található, három a prémium turista és az üzleti osztályon, négy pedig a turista osztályon. A mosdók tisztaságával nem volt gond. 

A 10 órás út során két étkezést szolgáltak fel: a megszokott módon egyet az utazó magasság elérése után, egyet pedig leszállás előtt körülbelül egy órával.

Narancs- és paradicsomlevet, vizet, kávét és teát lehetett választani az étel mellé. Érdemes nassolnivalót is magunkkal vinni a hosszú útra, mivel csaknem 8 órán keresztül semmilyen ételt nem kapunk a fedélzeten ingyen. Az első étkezés meleg ételt, salátát, zsömlét, vajat és desszertet tartalmazott, a második pedig egy szendvicset, amely meglepően finom volt. 

Összességében elmondhatjuk, hogy kényelmesen utaztunk az újnak nem mondható 767-esen. Az összképen viszont jelentősen ront a fedélzeti szórakoztató-rendszer hiánya, a fülhallgató működésképtelensége és egy hibás ülés miatti szétültetés egy 10 órás repülőútnál, még ilyen jegyárak mellett is.

Nem szponzorált tartalom, az utazást szerkesztőnk maga finanszírozta.

Hirdetés