Összeolvasztja cargo üzletágát a Lufthansa és a Brussels Airlines, a közös kapacitások szeptember elsejétől foglalhatóak.

A Lufthansa tájékoztatása szerint 30 napos előjegyzéssel lehet árut feladni a Lufthansa és a Brussels Airlines cargo járataira, a számlát a Lufthasa állítja majd ki függetlenül attól, hogy melyik légitársaság viszi el a feladott árut.

A lépéssel a Lufthansa rendszereiben 10 szélestörzsű és 43 keskenytörzsű géppel bővül a kapacitás, ehhez adódik hozzá a Lufthansa Cargo 17 gépes flottája.

Az összeolvadás azért is optimális a két cég számára, mert cargo hálózatukban nincs túl nagy átfedés: a Lufthansa a klasszikus útvonalakon erős, míg a Brussels Airlines az afrikai hálózattal tud hozzájárulni az üzlethez.

Grafika: Lufthansa

Emelett a kisebb hálózattal bíró Brussels ügyfelei most már a Lufthansa Cargo világszinten több mint 100 ország 300 célállomását érhetik el. Emellett a Lufthansa ügyfeleinek nagyobb kapacitást és elérhetőséget tud biztosítani Nyugat-, Kelet-, és Közép-Afrikában, a kontinensen 15 új célállomás válik elérhetővé a Lufthansa Cargo ügyfeleinek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A közleményben a két üzletág vezetői win-win szituációként jellemezték az összeolvadást, mindketten nyernek az üzleten.

A Brussels Airlines az ötödik olyan légitársaság, amely megosztja kapacitásait a Lufthansa Cargóval. A német cégcsoport korábban ugyanilyen megállapodást kötött az Austrian Airlines-zal, a Lufthansával, az Eurowings-zel, és a Sun Expresszel.

A Brussels Airlines nem üzemeltet külön cargo flottát, személyszállító gépeinek belly cargo kapacitásait használja ki áruszállításra. A Lufthansa jelenleg 17 darab cargo géppel rendelkezik: ezek közül 5 darab Boeing 777-300-as, a fennmaradó 12 darab pedig a háromhajtóműves gépek rajongóinak legnagyobb örömére McDondell Douglas MD-11-es.