Rekord utasforgalmat bonyolított a Budapest Airport 2015-ben, összesen 10,3 millióan fordultak meg a repülőtéren, a további fejlesztés elkerülhetetlen – mondta Jost Lammers vezérigazgató.

Közlése szerint 12,5 százalékkal kezeltek több utast az elmúlt évben mint egy évvel korábban, ilyen mértékű fejlődés a régió repülőterein (Bécsben, Prágában, Varsóban) nem volt tapasztalható, Prágában is “csak” 7,4 százalékkal nőtt az utasforgalom.

Az okok közül Jost Lammers kiemelte, hogy több légitársaság is sűrítette már meglévő járatait, újakat nyitottak, és új légitársaságok is megjelentek. Ezek között a legfontosabb az Air China pekingi és az Air Transat torontói járata volt. A bővülés legnagyobb részét a point to point utasok számának bővülése adta, a legerősebb piac a britt, a szigetországba több szék érhető el Budapestről, mint Bécsből.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu


A repülőtér előrejelzései szerint 2018-ra Budapesten mintegy 12 millió utas fordulhat meg évente, a SkyCourttal együtt a terminál 12,5 millió utast tud kezelni, ezért az azonnali fejlesztés elkerülhetetlen. Elsőként egy új móló építésébe kezdenek bele a 2B oldalon, a munkálatok az év végén kezdődnek és egy évvel később fejeződhetnek be. Kisebb átalakítással a móló az Airbus A380-ast is ki tudja szolgálni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A móló megépítésével és további beruházásokkal 14-15 millióra lehet növelni a terminál kapacitását, amelyet 15 millió fölé már csak egy új terminál építésével lehet emelni, de Jost Lammers elmondása szerint a 2C terminál építéséről egyelőre korai beszélni.

A teher áruforgalom bővítését is tervezik az integrátorokkal, de a hosszútávú járatok beindulásával is nagy kapacitások váltak elérhetővé. Az Air China járata több áruval indul el Budapestről, mint amennyivel érkezik – tette hozzá.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!