Az elveszett vagy megrongáltan, vagy hiányosan megérkező poggyászokért kártérítés jár az utas részére.
Az elveszett poggyászt rögtön a megérkezéskor, az érkező tranzitban, a poggyászfelvételi csarnokban kell jelezni az Elveszett Poggyász (Lost and found) ügyfélszolgálatnál és arról egy jegyzőkönyvet kell felvetetni. A poggyász eltűnését be kell jelenteni a légitársaság ügyfélszolgálatánál is.
A késve megérkezett vagy megtalált poggyászokat kérésre az utas által megadott címre szállítják.
Ha poggyászod eltűnt, megrongálódott vagy késve érkezett meg, kártérítést kérhetsz a légitársaságtól. A kártérítés összege legfeljebb 1 223 EUR lehet.
Kivételt képez a fenti szabály alól az, ha a kár abból adódott, hogy a poggyász eleve hibás volt.
A feladott poggyászba érdemes egy papírt elhelyezni a csomag tulajdonosának nevével és elérhetőségeivel. Ha a poggyászazonosító címke megsérül, vagy elveszik, ez segítheti a csomag azonosítását és hogy az visszakerüljön gazdájához.
Fontos tudni, hogy a kártérítési kérelmet a poggyász átvételétől számítva 7 napon belül (késedelmes poggyászkiadás esetén 21 napon belül) be kell nyújtani. Ha jogi eljárást szeretnél indítani, azt a csomag megérkezésének napjától számított két éven belül meg kell tenni.
A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren négy földi kiszolgáló cég végzi az utasszállító járatok földi kiszolgálását, beleértve a poggyászok kezelését. A földi kiszolgálócégek elérhetőségei:
Malév Ground Handling:
T2A +36-1 – 296-7690, +36-70 456-6038
T2B +36-1 – 296-7473
E-mail: lostandfound@magh.hu
Celebi Ground Handling:
T2A +36-70-332-4007, +36-1 – 296-5317
T2B +36-70-332-4006, +36-1 – 296-5966
Email: ll@celebiaviation.hu
Menzies Ground Handling:
T2A +36-1 – 296-8315
T2B +36-1 – 296-8399
Email: bud.lostandfound@menziesaviation.com
Budport Ground Handling:
Tel: +36 1 296 8797
E-mail: ll@budport.com
Az oldal tartalma tájékoztató jellegű, további információk az Európai Unió Légiutasok jogaival foglalkozó hivatalos oldalán.