Végrehajtotta első felszállását a Delfti Műszaki Egyetem, a KLM és az Airbus közös projektjében tervezett Flying-V csupaszárny repülőgépmodell, a tesztrepülés végén, leszálláskor viszont kisebb baleset történt a modellel.

Az első repülést még a nyáron tartották, de az egyetem és a KLM most hozta nyilvánosságra az eredményeket. A tesztek során elsősorban a koncepció repülő- és a manőverezőképességet vizsgálták, a modell 5 percet töltött a levegőben, a landolásnál kisebb sérülés keletkezett a gépen: az orrfutómű a kemény földet érés miatt összecsuklott.

A következő teszteket az egyetem közlése szerint csak a javítás után, várhatóan 2021-ben kezdik el.

A most begyűjtött adatokat a modell finomhangolására használják majd, és szimulátoros repüléshez is alkalmazzák.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mérnököknek elsősorban a tömegközépponttal és a gép általános stabilitásával kell majd foglalkoznia, ezek ugyanis gyengeségekként jelentkeztek.

Emiatt történt, hogy a landolásnál megsérült a modell.

A projekt fő támogatója a KLM, Pieter Elbers, a holland királyi légitársaság vezetője az eredményeket bemutató keddi videókonferencián kérdésre válaszolva leszögezte: a koronavírus-járvány sem tántorította el őket a további kutatások támogatásától. Ezt azzal támasztotta alá, hogy a cég több, fenntarthatósággal kapcsolatos projekt mellett is elkötelezett, és évek óta prioritásként kezelik ezeket a kérdéseket.

Arról az egyetem egyelőre nem adott tájékoztatást, hogy mikor várható a gép kereskedelmi forgalomba állása, de abban biztosak, hogy a koronavírus-járvány nem lassítja, hanem felgyorsítja a folyamatokat. Ennek oka, hogy a légitársaságok figyelme egyre nagyobb mértékben fordul a fenntarthatóbb, gazdaságosabb gépek felé.