Tizennégy befektetője arra kérte a légitársaságot, hogy engedélyezze a személyzetnek érdekképviseletek létrehozását, különben kiszállnak a cégből.
A Reuters jelentése szerint a Wizz Air számára kényes témát egyebek között a dán Akademieker Pension nyugdíjalap, valamint a brit Ardevora Asset Management pendítette meg.
A cégek a hírügynökség által szemlézett levélben azt állították, bár a szakszervezetekbe tömörülés általános szokás, a Wizz Air mégis hadakozik ellene. Példaként hoztak egy 2014-es esetet, amikor a román bíróság azért büntette meg a légicéget, mert kirúgott 19 dolgozót azért, miután érdekképviseletet kezdtek létrehozni.
A befektetők szintén a Wizz Air szemére vetették Váradi József vezérigazgató tavaly júniusi megszólalását, amelyben azt mondta, igyekszik mindenhol távol tartani a szakszervezeteket, mert „megölik az üzletet”. Idén júniusban a cég egy olasz kísérletet akadályozott meg, az ottani dolgozók kollektív szerződést akartak létrehozni.
„Az odafigyelés a dolgozók jogaira azt is jelenti, hogy a törődnek az utasok biztonságával” – írta a dán nyugdíjalap vezetője, hozzátéve, teljességgel elfogadhatatlan, hogy a Wizz Air minden, szakszervezet alapítására irányuló kezdeményezést letör.
A légitársaság a Reuters megkeresésére nem kívánta kommentálni a levélben szereplő állításokat.
A befektetők azt is megjegyezték: annak elismerése, hogy a dolgozóknak joga van szakszervezetet létrehozni, nemcsak jogi és morális felelősség, hanem nagyon fontos kockázatkezelési stratégia is.
Ezért arra kérték a Wizz Airt, hogy engedélyezze az érdekképviseletek létrehozását. Ha erre december 20-ig nem érkezik válasz a menedzsmenttől, akkor a 14 befektető kiszáll a légitársaság mögül, és tiltólistára teszik a vállalatot.