Lehet, hogy soha nem talál magára az egyre nehezebb anyagi helyzetben lévő Air France, amely napokon belül újabb létszámcsökkentést és megszorító programot jelenthet be – írta Pierre Sparaco légügyi szakértő az ATW.com szakportálon hétfőn megjelent cikkében.

Air France Airbus A319-es Ferihegyen. (Fotó: Csemniczky Kristóf - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

Air France Airbus A319-es Ferihegyen.
(Fotó: Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu)

A probléma fő oka, hogy több megszorítás után sem tudja a francia légitársaság visszanyerni jövedelmezőségét részben azért, mert forgalmának növekedése az európai átlag alatt maradt, másrészt az európai piacon a diszkont légitársaságok egyre több utast visznek el a hagyományos légitársaság elől. Az elbocsátás első sorban a földi kiszolgálókat és légiutas-kísérőket érintheti.

Az Air France gyengélkedése a KLM-mel és a Transaviával közös vállalatcsoportot is nehéz helyzetbe hozta, a három fő piaci szereplő, a Lufthansa-csoport, a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget magába foglaló International Airlines Group és az Air France-KLM közül utóbbi szállítja a legkevesebb utast, és az IAG az ír Aer Lingus felvásárlásával tovább is erősödhet. Eközben a KLM rentábilisan működik, és a Transavia is dinamikusan emelkedik, de a francia cég üzleti eredménye lefelé húzza a csoportot is.

Megújult Air France keskenytörzsű belső. (Fotó: Air France) | © AIRportal.hu

Megújult Air France keskenytörzsű belső. (Fotó: Air France)

Pierre Sparaco szerint a légitársaság korábban alulbecsülte a diszkont légitársaságok keltette versenyt, és ezért most “kemény árat fizet”. A cég jövője most legnagyobb részben a Transavia francia leányvállalatán múlik, akik idén 4,6 milliós utasforgalommal számolnak, de jelentős piaci szereplő nem válhat belőle mérete miatt, és 2017-nél korábban a cég vezetői sem várják működésének rentábilissá válását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Emellett a francia hálózatos légicég amiatt is aggódhat az elemzés szerint, hogy a jelenlegi stratégia a hosszú távú útvonalhálózaton nyugszik, de erre a piacra is kezdenek betörni a diszkont légitársaságok, köztük a Norwegian, amely ellen többen is tiltakoznak.

A SkyTeam légi szövetség egyik alapító légitársasága, az Air France 1933. óta üzemel, jelenleg 245 gépes flottájával mintegy 170 repülőtérre közlekedik, és mintegy 70 ezer munkavállalót foglalkoztat. A tavalyi év üzleti jelentését február 19-én hozza nyilvánosságra, 2013-at a cégcsoport 1,8 milliárd euró adózás utáni veszteséggel zárta.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!