Szigorította az Európai Unió a repülőgépek nyomon követésére vonatkozó szabályozást, így a polgári légiközlekedés radarjai által le nem fedett területeken is pontosabb képet kaphatnak a gépek hollétéről. Emellett az adatrögzítők mobilisak lesznek és hosszabb ideig rögzítik a pilótafülkében zajló beszélgetést.

A Reuters tudósítása szerint a már életbe lépett új szabályozás értelmében a légitársaságoknak három évük van olyan nyomkövető rendszer telepítésére, amely a polgári légi közlekedés radarjai által le nem fedett területeken, például óceánok felett is működik. Egyes szakértők szerint a Malaysia Airlines eltűnt 370-es járatánál kikapcsolták a jeladót, ezért az unió olyan rendszer beépítését tette kötelezővé, amelyet nem lehet kikapcsolni és ellenáll a műszaki hibának is.

A Malaysia 370-es járatának eltűnéséhez hasonló eseteket akarják elkerülni.(Fotó: Kovács Gábor - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Malaysia 370-es járatának eltűnéséhez hasonló eseteket akarják elkerülni.
(Fotó: Kovács Gábor – AIRportal.hu)


A rendszer által küldött jelzések gyakoriságát egyeztetések után az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) fogja meghatározni, de ebben figyelembe veszik a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) tervezetét, amelyben 15 perces frissítést javasolnak 2018 novemberétől, de ennél szigorúbb szabályozásra is lehetőség van. Az európai hatóságok hárompercenkénti frissítést szeretnének.

A nyomkövető rendszerek mellett az adatrögzítőkre is szigorúbb szabályok lépnek életbe: a mostani 2 óra helyett 25 órán át kell rögzíteni a pilótafülkében zajló beszélgetést, a rögzítők pedig veszély esetén a fedélzetről eltávolíthatóak lesznek, akkumulátoraik élettartama pedig 90 napos lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!