Szűkítené a légitársaságoknak adható állami támogatások körét az Európai Unió egy új légügyi megállapodás tervezetében, és az alkalmazható büntetések köré felvenné a repülési jogok visszavonását is.
A Reuters hírügynökség azt írta, hogy a tervezet tiltaná egyebek mellett a csődvédelemhez való juttatást, a tőkeemelést, adókedvezményeket, illetve a keresztfinanszírozást is, mivel ezek a megfogalmazók álláspontja szerint tisztességtelen előnyhöz juttathatják a légitársaságokat. A tervekben az áll, hogy, ha 30 napos konzultációs időszak után nem születik megállapodás, akkor a panaszt benyújtó ország felfüggeszthetné, vagy megvonhatná a légitársaság repülési jogát az adott országba.
Az Európai Bizottság felhatalmazást szeretne kérni az uniós államok kormányaitól, hogy tárgyalásokat kezdeményezzen erről egyebek mellett Kínával, Törökországgal, az Egyesült Arab Emirátusokkal, Kuvaittal és Katarral.
Az ügy annak a folyománya lehet, hogy korábban a Lufthansa, és az Air France-KLM is azért panaszkodott, mert álláspontjuk szerint az öböl-menti légitársaságok piactorzító hatású állami támogatásban részesülnek és intézkedésekre kérték kormányaikat, valamint az uniót. A közösség bruttó nemzeti össztermékéhez 110 milliárd eurót ad hozzá a légügyi szektor, emiatt az EU is lépéskényszerbe kerülhet, mert ezeket a számokat is veszélyeztetheti az öböl-mentiek térnyerése a Reuters szerint.