A Concorde kereskedelmi forgalomba állásának negyvenedik évfordulója kapcsán többekben felmerült a kérdés: van-e, lenne-e értlme újra a szuperszonikus utazásnak. A válasz a Flightglobal szerint az, hogy 2020-nál korábban biztosan nem és addig is meg kéne birkózni a hanghatásokkal.

A lap cikkében azt írta, a NASA pénzt kaphat arra a projektjére, amelyben egy hangsebesség feletti utazásra is képes repülőgépet tesztelhetnek. Ha a NASA be tudja bizonyítani, hogy képes olyan műszaki tartalomra, amelynek segítségével az ember számára elviselhető mértékűre csökkentik a hangsebesség átlépésekor keletkező hangrobbanást, akkor a repülőgépgyártók valamikor 2020-környékén elkezdhetnek gondolkodni azon, hogy készítsenek-e utódot a Concorde-nak.

Kettős robbanás hallatszik, amikor a Concorde átlépi a hangsebességet

Forrás: YouTube

A hivatalnokok meggyőzése már csak azért is fontos lenne a gép fejlesztése szempontjából, mert a Concorde is csak az óceán felett repülve, tehát lakatlan terület felett léphette át a hangsebességet, a szárazföld fölött ez a hangrobbanás miatt tiltott volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
 | © AIRportal.hu

Bár az időfaktor az új modell mellett van, egy fontos tényező még a szuperszonikus utazás ellen szól, ez pedig az üzemeltetési költség. Bár az is tény, hogy piaci igény van, és sokan vannak, akik mindent pénzt képesek megfizetni a minél gyorsabb és kényelmesebb repülésért. Ugyanakkor érdemes figyelembe venni, hogy a Concorde óta megváltozott a világ, ma már az e-mailektől, a konferenciahívásoktól, vagy a videotelefonálásoktól lesz gyors valami, vagy valaki és nem attól, hogy 3 óra alatt átér Londonból az USA keleti partjára. Nem olyan biztos, hogy az utazás ideje ugyanolyan vonzó lehet, mint a Concorde idejében.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!