A katari főváros repülőterén akár okostelefon segítségével is működtethető check-in és poggyászfeladó kioszkot tesztelnek, amelyhez egyáltalán nem kell hozzáérnie az utasnak.
Új eszközzel kísérleteznek a dohai Hamad-reptéren: az utasfelvételi kioszk a Happyhover és a SITA Mobile Solution cégek közös munkájának eredménye, és az utasok egészségének védelmében teljesen érintésmentesen lehet használni.

Az önkiszolgáló pult infravörös technológiát alkalmaz, anélkül is érzékeli a kézmozdulatokat, hogy valóban meg kellene érinteni a képernyőt.
Ezzel jelentősen csökkentik a kórokozók terjedésének esélyét. Emellett az utasok az okostelefonjuk segítségével is vezérelhetik a rendszert, csupán egy QR-kód beolvasásával a wifin keresztül csatlakozhatnak a rendszerhez, így a mobiljuk távirányítóként szolgál. A kioszkokban a poggyászfeladás és a check-in is elvégezhető.