Tíz éve nem mértek akkora kapacitás-bővítést a téli menetrendi időszakban Európában, mint idén. Nem csak az interkontinentális, de az Európán belüli járatok helykínálata is régen nem látott mértékben emelkedett.

A CAPA elemző központ friss adatai szerint a légitársaságok Európában mintegy 7,2 százalékos mértékben növelik a kapacitásokat idén télen az előző évihez képest, ez azonban átlagszám. Az előző évi 5,7 százalékhoz képest ez 1,5 százalékpontos javulást jelent.

Ez az átlagos bővülési ráta még úgy is kiemelkedő, hogy számos negatív hatás visszahúzza a mutatókat. A Ryanair által bejelentett járattörlés, illetve a Monarch Airlines eltűnése önmagában egy százalékpontos csökkenést eredményezett, de még így is tíz éve nem látott mértéket ütött meg a kapacitások bővítése.

Az airberlin csődje csak részben hat ki a piacra, mivel a szombaton leálló légitársaság legtöbb járatot januártól az Eurowings továbbüzemelteti, az Alitalia pedig úgy tűnik, hogy nagyobb törlések nélkül lesz képes üzemelni a 2017/2018-as téli menetrendben.

A legnagyobb mértékben bővítő légitársaság a diszkontok között a magyar kötődésű Wizz Air.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: London Heathrow

A hálózatosoknál pedig a nem rég arculatfrissítésen átesett TAP Portugal, de a Turkish Airlines, a Pegasus és a Finnair is kétszámjegyű bővülésen megy keresztül a CAPA adatai szerint.

A legnagyobb mértékben az Európa és Afrika közti kapacitások emelkednek majd, ennek mértéke konkrét számok említése nélkül a CAPA szerint bőven az átlagon felül alakul majd, ahogy az Európán belüli útvonalakon is átlagon felüli bővítésre lehet számítani. A Közel-Kelet felé a 7,2 százalékos átlagnak közel megfelelő mértékű kapacitás-bővítés lesz, csupán Dél-Amerika felé lesz átlag alatti a bővítés mértéke.

Az Európán belüli járatokon meglepetések nélkül a diszkont légitársaságok fogják a legnagyobb mértékben emelni a kapacitásokat, háromszor annyi új helyet biztosítanak a fapadosok, mint a hálózatos légitársaságok, sőt, már az atlanti útvonalon is a diszkontok bővítése húzza felfelé az új kapacitások számát. Az Ázsia felé irányuló útvonalakon a bővülés a CAPA elemzése szerint az ázsiai légitársaságok expanziójának köszönhető.